Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

27 Aralık 2010 Pazartesi

özgen kale

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 23.12.2010
Şikayet eden : Özgün KALE
Şikayet edilen : Gizma Konfeksiyon A.Ş.
Şikayet konusu : Gülfem Marka takım elbise
Şikayet tarihi : 27.10.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 149,99 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 07.09.2010 tarihinde satın alınan takım elbisenin pantolon boy ölçüsü yanlış yapıldığı için tekrar firmaya verdiğini, tadilat sonrasında giydiğinde arka dikişlerde açılma, arka ceplerde kumaşta erime nedeniyle ceketle beraber firmaya müracaat ettiğini ancak firmadan ceketin lekeli olduğu için olumsuz yanıt aldığını, oysa ceketi firmaya verdiğinde bir lekesinin olmadığını belirttiğini bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti :Firmadan 03.11.2010 tarih ve 10271 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; ürünün firmasına göndererek satıcı firma olarak görevlerini yerine getirdiklerini, kayıtlara bakıldığında Özgün Kale adına bir müşterilerinin olmadığı, adı geçen takım elbisenin Ali GÜL adında müşteriye satıldığı, üretici firma uzmanları tarafından yapılan inceleme sonucunda pantolonun tekrardan dikişlerinin elden geçirildiği ve ceketteki çizginin kullanıcı hatası olduğunu belirten yazı gönderildiğini, bu konuda satıcı firma olarak gerekli hassasiyetin gösterildiğini bildirmişlerdir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, takım elbisenin pantolonunun arka dikişlerinde açılma, arka ceplerde açma ve yırtılma problemleri tespit edilmiştir. Pantolonda görülen dikişlerdeki açılmaların nedeni; gevşek dikiş yapılmasından, arka ceplerde meydana gelen açılmalar, erimeler ise kullanılan kumaşın açma değerlerinin düşük olmasından, yırtılmaların nedeni ise kumaşın yırtılma mukavemetinin zayıf olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Pantolonda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar
: Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları