Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Aralık 2010 Çarşamba

gökhan bilen

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 04.11.2010
Şikayet eden : Gökhan BİLEN
Şikayet edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Kom marka Şort
Şikayet tarihi : 30.09.2010
Talep : Ödenilen Bedelin iadesi.
Miktar : 59,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 10.07.2010 tarihinde satın alınan Kom marka şortu bir kez giydikten sonra renk attığını bundan dolayı iki kez firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 30.09.2010 tarih ve 9220 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; Kom marka şort müşterinin şikayeti üzerine (renk solması ve esneme) 17/08/2010 tarihinde tüketiciden teslim alınarak firmaya gönderildiği firmanın üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığını beyan ettiğini, ürünün ayıplı olmadığını Mersin Üniversitesi ile ilgili bölümün akademisyenlerden birinin bilirkişi olarak görevlendirilmesi suretiyle ürünün incelenmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabil edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine karar verilmesini bildirilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Tüketicinin Boyner Mağazasından aldığı Kom marka üründe renk solması ve esneme olup olmadığı konusu incelenmiştir.
Yapılan incelemede ürünün % 100 polyester kumaştan üretilen üründe renk solması görülmüştür.Üründeki solmalar ürünün her yerinde aynı olmayıp, siyah kumaş kullanılmış kısımlarında meydana gelmiştir. Ürün kullanım şekli açısından güneş ışığına, deniz ve havuz suyuna dayanıklı olarak üretilmesi gerekirdi.Meydana gelen solmanın üretim sırasında kullanılan boyanın yeterli kalitede kullanılmadığından meydana geldiği düşünülmektedir.
Diğer bir şikayet konusu esneme üründe incelenmiştir. Üründe herhangi bir esneme veya şekil bozukluğuna rastlanmamıştır. Yukarıda açıklanan nedenlerle; üründe kullanımdan kaynaklı bir hata olduğu düşünülmemektedir.” Şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan şorttaki sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu şort ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.


Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle şikayete konu ürünün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları