Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Aralık 2010 Çarşamba

şükran barlin

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 25.11.2010
Şikayet eden : Şükran Barlin
Şikayet edilen : İpekyol Giyim San Paz.ve Tic.A.Ş.
Şikayet konusu : İpekyol Marka penye bluz
Şikayet tarihi : 05.10.2010
Talep : Ödenilen Bedelin iadesi.
Miktar : 69,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 24.04.2010 tarihinde satın alınan İpekyol Marka penye bluzün ikinci giyinmede arka kısmının kısaldığını, belirgin bir şekilde çektiğini için iki kez firmaya gönderildiğini, fakat kabul edilmediğinden bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 05.10.2010 tarih ve 9366 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Tüketicinin İpekyol Mağazasından aldığı İpekyol marka üründe çekme olup olmadığı konusu incelenmiştir.% 100 viskon penye kumaştan üretilen ürün kumaşında çekme görülmüştür. Meydana gelen çekme incelendiğinde ürünün arka kısımda 10 cm’lik bir çekme görülmüştür. Ürün etiketinde bulunan yıkama talimatına göre ürün 30 derecede elde yıkanmalıdır. Ancak; ürün yıkama talimatına uygun bir şekilde yıkanılmamış olması ihtimali düşünülürse, ürünün her yeri eşit derecede çekmiş olması gerekirdi. Oysa üründeki çekme sadece arka kısımda belirgin derecede mevcuttur. Ayrıca üründe esneme ve şekil bozukluğu da görülmüştür. Penye kumaşlardan üretilen ürünler yumuşak dokuda üretilmektedir. Bu kumaşlar üretim sırasında kesim işlemi görmeden önce kesim masasına düzgünce yerleştirilir. Yerleştirme sırasında ufacık bir eğrilik bile olursa; ürün zamanla yan dikiş kısımlarından dönme yapmaya başlayarak şekil bozukluğuna sebep olur. Ürün incelendiğinde ürün yan dikişlerinde dönme şekil bozukluğuna rastlanmıştır. Üründe oluşan çekmenin ve şekil bozukluğunun ürün üretimi sırasında kullanılan malzemeden ve işçiliğin yeterli kalitede kullanılmadığından kaynaklandığı düşünülmektedir. Yukarıda açıklanan nedenlerle; üründe kullanımdan kaynaklı bir hata olmadığı, şikayet konusu solmanın üretimden kaynaklı olduğu düşünülmektedir.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları