Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Aralık 2010 Çarşamba

hacer özgün

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 09.12.2010
Şikayet eden : Hacer ÖZGÜR
Şikayet edilen : DEICHMANN Ayakkabıcılık San ve Tic.Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Graceland Marka Ayakkabı
Şikayet tarihi : 22.10.2010
Talep : Ödenilen Bedelin iadesi.
Miktar : 39,90 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 30.09.2010 tarihinde satın alınan Graceland Marka Ayakkabının birkaç saat giyme süresi içerisinde her iki ayağını birkaç noktalarına aşırı zarar verdiğini nedeniyle 3 gün sonra değişim için firmaya müracaat ettiğini fakat firmanın giyilmiş olması nedeniyle kabul etmediğini, bir hafta sonra tekrar firmaya incelenmek üzere verdiğini ancak olumsuz yanıt aldığını bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 22.10.2010 tarih ve 10000 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, ayakkabının sağ ve sol tekinde ayağın belli kısımlarına aşırı derecede zarar vermesi sorunu tespit edilmiştir. Tüketici ile yapılan görüşme sonucu ayakkabının ön kısmı ayağın bükülmesine neden olduğu gibi arka kısmının ise ayakla arka kısım arası boşluk olduğu sorunu konuşulmuştur. Ayağın ön kısma doğru yoğunlaşıp arka kısmında boşluk olmasının nedeni ayakkabının tabanında kullanılan malzemenin ayağı tutmayıp kaydırması sonucu meydana gelmektedir. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Ayakkabıda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ayakkabı için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları