Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Aralık 2010 Çarşamba

alper arıbal

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 09.12.2010
Şikayet eden : Alper ARIBAL
Şikayet edilen : Boyner Büyük Mağgazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Adidas Marka Ayakkabı
Şikayet tarihi : 26.10.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi.
Miktar : 126,65 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 25.09.2010 tarihinde satın alınan Adidas Marka Ayakkabının alındıktan 2 gün sonra sol tekinin iç kısmında potluk oluşması nedeniyle aynı gün firmaya ürünü teslim ettiğini, ancak firmadan ret cevabı aldığını bu nedenle malın değiştirilmesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 26.10.2010 tarih ve 10089 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; sol tekinin iç kısmında potluk oluşması şikayeti ile 28/09/2010 tarihinde firmasına gönderildiğini, üründe üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığını bildirdiğini ve ürünün 11/10/2010 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı olup olmadığının bilirkişi tarafından incelenmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabul edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine, heyetin tüketici şikayetini kabul etmesi durumunda ise tüketicinin ayıplı malı iade etmesine karar verilmesini talep ettiklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; “tüketicinin şikayeti olan, spor ayakkabının 2 günlük kullanım sonrası sol tekinin iç kısmında dışarı doğru potluk oluşması sorunu tespit edilmiştir. Çok kısa kullanım sonucu meydana gelen bu problemin nedeni ayakkabının kesim hatasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Ayakkabıda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” Şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle, 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları