YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 09.12.2010
Şikayet eden : Barbaros UYAR
Şikayet edilen : Ofisan Araç Gereç Sistemleri San. ve Tic. Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Trident Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 02.09.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 220,00 TL
Olayın Özeti :Tüketici verdiği dilekçesinde 25.09.2009 tarihinde aldığı cep telefonunu arızasından dolayı 11.07.2010 tarihinde servise gönderdiğini fakat 30 iş günü geçmesine rağmen cihazının kendisine teslim edilmediğini belirtmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 23.11.2010 tarih ve 8402 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunma özetle; cihazın “ekran kırık, gelen ses parazitli” problemlerinden yetkili servise sevk edildiği, kullanıcı hatasından dolayı ekran kırıldığı için yetkili servisin tüketiciye ücret bildiriminde bulunduğu, kullanıcının ücreti onayladığını fakat havale için ödeme yapmadığı bundan dolayı cihazın iade geldiği ve 30 iş gününü aşan bir durumun mevcut olmadığı belirtilmiştir. Ayrıca cihazın incelenmesi için bilirkişi görevlendirilmesi talebinde bulunulmuştur.
İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketici trident marka mb 770 model cep telefonunun garanti süresi içinde arızalandığını 30 iş günü geçmesine rağmen kendisine teslim edilmediğini ücret iadesi yapılarak mağduriyetinin giderilmesini istediğini dilekçesinde belirtmiştir. Söz konusu cep telefonu incelenmek üzere tüketiciden istenilmiş olup ürün servisten gelmediği için gerekli inceleme ve kontroller yapılamamıştır. ” şeklinde rapor etmiştir. Bilirkişi raporundan ürünün henüz servisten gelmediği anlaşılmaktadır. Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 11.07.2010 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.
Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı
22 Aralık 2010 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
İzleyiciler
Kararların Arşivi
-
▼
2010
(796)
-
▼
Aralık
(259)
- türen ramazanoğlu
- turgay aytürk
- turgay aytürk
- songül er
- solmaz karcı
- sinan fer
- sinan derya
- serhat kanlı
- özgen kale
- ömer eke
- nuriye müge acarkaş
- neval boyraz
- nermin ahi
- necla kınay
- nazife peker
- mevlüt karadoğan
- mehmet demirkol
- maryet tanlı
- kadir ersoy
- ibrahim efetürk
- hüseyin gündüz
- hıdır kiremit
- hasan yozğut
- güllü dinç
- funda aydın
- fatih bingöl
- fahrettin ayvalı
- esra tokuçcu
- ersin gümüş
- erkan kutlu
- eray şavk
- dilek yetim
- canan bolşen
- burcu bayraktar
- bilal bülent ışık
- arif çağdaş acar
- ansu müzeyyen taner
- zuhal özcan
- zafer kuşatan
- yunus emre
- yeşim avcı
- uğur atcı
- uğur atcı
- turgay aytürk
- şengül aysan kozanoğlu
- süheyla güven
- sinem salık
- serkan çolak
- serhat arpa
- selahattin sami sümengen
- safiye kelleci
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞITüketici Sorunları Hakem H...
- YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞITüketici Sorunları Hakem H...
- orhan mazak
- orhan bayram
- nihat söylemez
- nail tayfur öztürk
- murat sabah
- muhittin çelebi
- muhammet cihad çelik
- melis uluğ
- melek bereket
- mehmet öztaş
- mehmet ağaçkesen
- mehmet zahir ışın
- jale maltaş
- hüsnü veli gübür
- hikmet aras
- hayriye bulut
- halil ibrahim yumak
- hacer özgün
- gerçek duygun
- filiz günbil
- eyüp ulutaş
- esin irkiliroğlu
- eren kılavuz
- emel özalp
- besim gürkan
- berrin usta
- barboros uyar
- aynur akçalı
- av. hatice günal sarp(vodafon telekomünikasyon a.ş...
- alper arıbal
- ahmet yakıcı
- vedat akar
- ural erkök
- umut atay
- şükran barlin
- şenay fakçı
- seyhan kelleoğlu
- serpil özkan
- orhan cavit şahin
- naime tülü
- musa atakan polat
- muhammet cihat çelik
- metin şengör
- melek bereket
- ismail kınay
- ismail cumart
- hüseyin dede
-
▼
Aralık
(259)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder