Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Aralık 2010 Çarşamba

barboros uyar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 09.12.2010
Şikayet eden : Barbaros UYAR
Şikayet edilen : Ofisan Araç Gereç Sistemleri San. ve Tic. Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Trident Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 02.09.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 220,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici verdiği dilekçesinde 25.09.2009 tarihinde aldığı cep telefonunu arızasından dolayı 11.07.2010 tarihinde servise gönderdiğini fakat 30 iş günü geçmesine rağmen cihazının kendisine teslim edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 23.11.2010 tarih ve 8402 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunma özetle; cihazın “ekran kırık, gelen ses parazitli” problemlerinden yetkili servise sevk edildiği, kullanıcı hatasından dolayı ekran kırıldığı için yetkili servisin tüketiciye ücret bildiriminde bulunduğu, kullanıcının ücreti onayladığını fakat havale için ödeme yapmadığı bundan dolayı cihazın iade geldiği ve 30 iş gününü aşan bir durumun mevcut olmadığı belirtilmiştir. Ayrıca cihazın incelenmesi için bilirkişi görevlendirilmesi talebinde bulunulmuştur.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketici trident marka mb 770 model cep telefonunun garanti süresi içinde arızalandığını 30 iş günü geçmesine rağmen kendisine teslim edilmediğini ücret iadesi yapılarak mağduriyetinin giderilmesini istediğini dilekçesinde belirtmiştir. Söz konusu cep telefonu incelenmek üzere tüketiciden istenilmiş olup ürün servisten gelmediği için gerekli inceleme ve kontroller yapılamamıştır. ” şeklinde rapor etmiştir. Bilirkişi raporundan ürünün henüz servisten gelmediği anlaşılmaktadır. Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 11.07.2010 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları