Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

27 Aralık 2010 Pazartesi

orhan mazak

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 09.12.2010
Şikayet eden : Orhan MAZAK
Şikayet edilen : Polaris Pazarlama ve Mümessilik A.Ş.
Şikayet konusu : Polaris Marka Ayakkabı
Şikayet tarihi : 22.10.2010
Talep : Ödenilen Bedel iadesi.
Miktar : 49,90 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 12.09.2010 tarihinde satın alınan Polaris Marka Ayakkabının yaklaşık 1 hafta sonra topuk tarafındaki derisinde kalkma nedeniyle firmaya müracaat ettiğini fakat firmadan tamir edilerek geldiğini, bir haftalık ürünün tamirini kabul etmediği için tekrar firmaya gönderildiğini ancak olumsuz yanıt aldığını bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 22.10.2010 tarih ve 9988 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; ürünün merkez ürün inceleme ekibince yapılan incelemelerde üründe üretim veya üretilen malzemeden kaynaklanan hata tespit edilemediği bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu , tüketicinin şikayeti olan ayakkabının 1 haftalık kullanım sonucu özellikle sağ dış arka kısmında soyulmalar sorunu tüketici tarafından iletilmiştir. Tüketicinin isteği dışında tadilat yapılması nedeniyle söz konusu şikayeti görsel olarak göremediğim için rapor yazılamamıştır.” şeklinde rapor etmiştir.

Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün satın alındığı tarihten itibaren ilk bir ay içinde arızalandığı ve bilirkişi raporu ile ürünün tamir edildiği anlaşıldığından şikayete konu cihaz 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde; “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” şeklinde tanımlanan ayıplı mal kapsamında değerlendirilmiştir.

Kanunun 4/2. maddesi ile ayıplı mallarda tüketici malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlü olduğunu, bu durumda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmış olup Bu nedenlerden dolayı satın alınan malın ayıplı mal kapsamında değerlendirilebileceği için tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir. .

Karar
: Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları