Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

27 Aralık 2010 Pazartesi

turgay aytürk

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 09.12.2010
Şikayet eden : Turgay AYTÜRK
Şikayet edilen : Yeni Karamürsel Giyim ve İhtiyaç Maddeleri Tic.ve San.A.Ş.
Şikayet konusu : Pierre Cardin Marka Takım Elbise.
Şikayet tarihi : 04.11.2010
Talep : Ödenilen Bedel İadesi
Miktar : 345,45 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 17.07.2010 tarihinde satın alınan takım elbisenin sadece bir kez giyilmesine rağmen pantolonun ağ kısmında kumaşta erime meydana geldiğini, 18.10.2010 tarihinde mağazaya müracaatta bulunduğunu ürün inceleme raporunda ürünün %100 yünlü dokuma kumaştan üretilmiş olduğu, aşınma mukavemetinin standartlar dahilinde olduğunu, nemlenme sonucunda sürtünme ile aşınma meydana gelebileceğini, talepte bulunulması halinde tela takviyesi yapabileceklerini, kumaş kaynaklı hata bulunmadığını belirttiklerini bildirmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 04.11.2010 tarih ve 10358 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; şikayet konusu ürünün tüketici hakem heyeti tarafından incelenmesi talebinde bulunulmuştur.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi öğretim görevlisi Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, takım elbisenin pantolonunun ağ kısmında kumaşta erime, aşınma problemi tespit edilmiştir. Pantolonda görülen bu aşınmanın nedeni; kumaşlara yapılan “martin dale” testinin (pilling) değerinin 2000 turda 3 olması gerekmektedir. Bu aşınmalardan anlaşılacağı gibi bu değerlerin düşük olduğu kanaatindeyim. Bu sebeple kumaşta erime tarzında aşınma meydana gelmiştir. Ayrıca kumaş %100 yün değildir. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Pantolonda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.


Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürünün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları