Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

27 Aralık 2010 Pazartesi

ibrahim efetürk

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 23.12.2010
Şikayet eden : İbrahim EFETÜRK
Şikayet edilen : Tesco KİPA Kitle Pazarlama Tic ve Gıda San.A.Ş.
Şikayet konusu : Trident Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 11.11.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 299.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 24.11.2009 tarihinde satın alınan cihazın sık sık arıza (şarj almama)yapması ve yaklaşık 6-7 defa servise gittiğini fakat arızanın devam ettiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 11.11.2010 tarih ve 10783 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma savunmasında ürünün 6 defa gönderildiği, 07/07/2010 tarihinde usb kablosunun değiştirildiği, 06/05/2010 tarihinde şarj soketi değiştirildiği, 26/04/2010 tarihinde arıza görülmediği, 09/04/2010 tarihinde usb adaptör ve usb kablo değiştirildiği, 03/03/2010 tarihinde yan tuş filminin değiştiği, ancak yönetmeliğin 14.maddesinde belirtilen sebepler oluşmadığından iade işleminin yapılamadığı bildirilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 06/05/2010 tarihinde şarj soketi değiştirildiği, 26/04/2010 tarihinde arıza görülmediği, 09/04/2010 tarihinde usb adaptör ve usb kablo değiştirildiği, 17/03/2010 tarihinde usb kablosunun değiştiği, 03/03/2010 tarihinde ise yan tuş filminin değiştiği görülmüştür. Garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde farklı arızaları beşten fazla meydana geldiği, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları