Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

27 Aralık 2010 Pazartesi

mehmet demirkol

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 23.12.2010
Şikayet eden : Mehmet DEMİRKOL
Şikayet edilen : Sahil İletişim – M. İsa ORAL
Şikayet konusu : Vertige Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 23.11.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 265.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 28.02.2010 tarihinde satın alınan cihazın bir ayı doldurmadan şebeke problemi ve kendiliğinden kapanma şikayetlerinden servise verildiğini servis tarafından anten temassızlığının giderildiğini, sonrasında tuş kilidi ve kendiliğinden açılmama şikayetlerinden servise verildiğini belirtip telefonun sürekli arızalardan dolayı 4 defa servise verilmesine rağmen cihazın hala arızalı olduğunu belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 23.11.2010 tarih ve 10962 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma cevap vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 13/03/2010 tarihinde (şebeke problemi, telefon kapanıyor - anten temassızlığı giderildi) ve 07.09.2010 tarihinde (tuş kilidi hatası ve ekran donuyor - dokunmatik değiştirildi) arızalarından servise verildiği ve tamir edildiği anlaşılmış olup ürünün garanti süresi içinde kalmak kaydıyla bir yılda iki farklı arızadan servise gittiği ve tamir edildiği anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketicinin talebi olan bedel iadesi için gerekli şartların oluşmaması nedeniyle Tüketici talebinin reddi gerekmektedir

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları