Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

27 Aralık 2010 Pazartesi

selahattin sami sümengen

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 09.12.2010
Şikayet eden : Selahattin Sami SÜMENGEN
Şikayet edilen : Başarı Ticaret ve İletişim Hiz. A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 04.11.2010
Talep : Malın değiştirilmesi
Miktar : 449,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 11.07.2008 tarihinde satın alınana Samsung marka cep telefonun 2 yıllık garanti kapsamında aynı arızadan sürekli servise gönderdiğini, en son servise gidişinde ise garanti dışı olduğu iddia edilerek 36.58 TL karşılığında cihazın tamir edileceği bilginsin kendisine verildiğini belirtip mağduriyetinin giderilmesi talebinde bulunmuştur

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 04.11.2010 tarih ve 10359 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; Tüketicinin şikayetinin incelendiğini, şikayet konusu cihazın 23.10.2009 tarihinde “çoğu zaman servis almıyor” şikayeti ile servise gönderildiğini ve yapılan inceleme neticesinde ana kartının değiştiğini, cihazın 17.11.2009 tarihinde “ses gelmiyor, konuşma esnasında zil çalmıyor” şikayeti üzerine tekrar servise gönderildiğini ve flex değişiminin yapıldığını, cihazın 04.10.2010 tarihinde “ ses yok, arandığı zaman telefon sesi gelmiyor, zil sesi görev yapmıyor, karşının sesi duyulmuyor, müzikleri çalmıyor” şikayetleri ile tekrar servise gönderildiğini fakat garanti süresi dolduğu için servis tarafından ücretli onarım yapılabilmesi için tüketiciye ücret bilgisinin verildiğini fakat tüketicinin ücretli onarımı kabul etmemesinden dolayı 12.10.2010 tarihinde cihazın onarılmadan tüketiciye teslim edildiğini, cihazın 24.10.2010 tarihinde “zil sesi çıkmıyor, karşıdan ses gelmiyor” şikayetlerinden tekrar servise gönderildiğini ancak garanti süresi dolduğu için ücretli onarım teklif edildiği fakat tüketicinin onay vermediği için ürünün 27.10.2010 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini belirtip tüketicinin garanti süresi içinde seçimlilik haklarından onarım hakkının kullandığı için ayrıca cihazın garanti süresi sona erdiği için, tüketiciye ücretli onarım yapılabileceği bilgisinin verildiğini fakat tüketicinin ücret ödemeyi kabul etmemesi üzerine şikayet konusu cihazın iade edildiğini, bu nedenlerden dolayı tüketicinin talebinin reddine karar verilmesini talep etmektedir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 11.07.2008 tarihinde satın alınan cihazın garanti süresi içerisinde 23.10.2009 tarihinde servis yok şikayeti, 11.11.2009 tarihinde ses arızası nedeniyle servise gönderildiği ve cihazın servisten tamir gördüğü, garanti süresi dolduktan sonra cihazın 27.08.2010, 20.09.2010 ve 24.10.2010 tarihlerinde ses arızası nedeniyle servise gönderildiği ve garanti süresi dolduğu için firma tarafından ücretli onarım teklif edilmesine rağmen tüketicinin bunu kabul etmediği anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Yukarıdaki nedenlerden dolayı tüketicinin hakem heyetine müracaat tarihi itibariyle iki yıllık garanti süresinin dolduğu, bedel iadesi için gerekli şartların oluşmadığı anlaşıldığından tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları