Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Aralık 2010 Çarşamba

hüseyin dede

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 25.11.2010
Şikayet eden : Hüseyin DEDE
Şikayet edilen : Rapsodi Adakon Mob. Day. Tük. Mal. Tic. San. paz. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Rapsodi marka Flora Üçlü Kanepe
Şikayet tarihi : 14.10.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 1.170.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde; 13.08.2010 tarihinde katalog üzerinden satın alınan üçlü kanepelerin teslim edildikten sonra üçlü değil de ikili olduğunun anlaşıldığını, 2 gün sonra bu durumdan dolayı firmaya sözlü müracaatta bulunduğunu fakat kendisinin önce oyalandığını, ardından ise % 30 kesinti yapılmak şartıyla ürünün geri alınacağına dair bilginin kendisine iletildiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 14.10.2010 tarih ve 9636 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; ürünün 13.08.2010 tarihinde satıldığını, bu satışla ilgili karşı tarafla sipariş sözleşmesinin yapıldığını, bu ürünün özel sipariş ürünü olduğunu, özel sipariş ürünlerinde siparişin iptal edilemeyeceğinin imza altına alındığını, ürünün tüketiciye 30.08.2010 tarihinde teslim edildiğini, tüketicinin ürünü görerek ve beğenerek satın aldığını, bu tip özel sipariş ürünlerinin değişim ve iadesinin mümkün olmadığının satış sırasında tüketiciye de belirtildiğini, üründe imalat ya da üretimden kaynaklı herhangi problemin olmadığını, 4077 sayılı kanunda satım sözleşmeleri için bu şekilde sözleşmeden dönme hakkının yer almadığını belirtip ayrıca tüketicinin ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlü olduğu 30 günlük yasal süre içinde herhangi bir şikayette bulunmadığını belirtip tüm bu nedenlerden dolayı tüketicinin şikayetinin haksız olduğunu ve talebinin reddinin gerektiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Fahrettin UÇAR bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; “Tüketicinin şikayet sebebi rapsodi marka Flora kanepe incelendi, ürünün şikayete konu olan ürün olduğu görüldü. Kanepenin üç kişilik kanepe olduğunu düşünerek aldığını söyleyen Tüketici ürün geldiğinde üç kişilik olmadığını be nedenle birkaç gün sonra değiştirmek istediğinde değiştirme bedeli talep edildiğini bu nedenle şikayetçi oldurduğunu bildirdi. Satıcı ile incelemeye gelip gelmeyeceklerini görüştüğümde bedel istediklerini teyit ettiler ayrıca üç kişilik değil iki buçuk kişilik olduğunu söylediler. Kanepeler ölçüldüğünde üç kişilik kanepe ölçüsünden küçük olduğu görüldü. Kanepelerin üç kişilik olmadığı satıcının da bunu iki buçuk kişilik diyerek doğruladığı neticesine varılmıştır. ” şeklinde rapor etmiştir.

Şikayet dilekçesi ve eklerinin incelenmesinden kanepenin üçlü denilerek satıldığı fakat bilirkişi raporundan kanepenin iki buçukluk olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle kanepelerin 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesi ” Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.” gereği ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları