Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Aralık 2010 Çarşamba

esin irkiliroğlu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 09.12.2010
Şikayet eden : Esin İLKİLİROĞLU
Şikayet edilen : Ekol Hazır Giyim İnş.Taah.Tic.Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Ekol Marka Hırka
Şikayet tarihi : 26.10.2010
Talep : Ödenilen Bedelin iadesi.
Miktar : 69,50 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 13.02.2010 tarihinde satın alınan Ekol Marka Hırkada yaşanan sorun nedeniyle ürünün % 100 yün olması nedeniyle güve yemesi cevabı aldığını, bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 26.10.2010 tarih ve 10086 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; yapılan inceleme sonucunda doğru saklama koşullarına uyulmadığı, tüketicinin diğer yün ürünlerinde problem yaşanmaması için naftalin kullanmasını tavsiye ettiklerini belirtmişlerdir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa Akman bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; “Tüketicinin Ekol mağazasından aldığı On marka üründe; delinme olup olmadığı konusu incelenmiştir.% 100 yün iplikten dokunarak üretilen üründe delinmeler görülmüştür. Üründe görülen delinmeler; ürünün 2 kol ön omuz kısmında 3-5 cm çapındadır. Üründe oluşan delinmelerin çevresinde sarımsı renkte lekeler görülmektedir. Ürünün beden kısmında da farklı yerlerde küçük küçük delinmeler görülmüştür. Her delinmenin çevresinde aynı şekilde sarımsı lekeler görülmüştür. Görülen lekelerin havasız yerde uzun süre muhafaza edilmesi sonucu, güve yemesiyle oluştuğu düşünülmektedir. Yukarıda açıklanan nedenlerle; üründe üreticiden kaynaklı hata olmadığı düşülmektedir.” Şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üreticiden kaynaklı hata olmadığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle, 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edilemeyeceğinden tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları