Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

27 Aralık 2010 Pazartesi

orhan bayram

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 09.12.2010
Şikayet eden : Orhan BAYRAM
Şikayet edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Lacoste marka ayakkabı.
Şikayet tarihi : 27.10.2010
Talep : Malın değiştirilmesi
Miktar : 126,25 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 01.07.2010 tarihinde satın alınan Lacoste marka ayakkabıda oluşan yanlarda yırtılmadan firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 28.10.2010 tarih ve 10143 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; 01/07/2010 tarihinde tüketici tarafından satın alınan Lacoste marka ürün müşterinin şikayeti üzerine ( yandan yırtılma şikayeti) 03/10/2010 tarihinde tüketiciden teslim alınıp derhal firmasına gönderildiğini, firma ekte de belirtildiği gibi üründe üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığını bildirdiğini ve ürünün 18/10/2010 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini belirtmiştir. Ayrıca ürünün ayıplı olup olmadığının Mersin Üniversitesi İlgili bölümünün akademisyenlerinden birinin bilirkişi görevlendirilmesi suretiyle ürünün incelenmesi isteğini belirtip taraflarınca ayıplı mal olarak kabul edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine, heyetin tüketici şikayetini kabul etmesi durumunda ise tüketicinin ayıplı malı iade etmesine karar verilmesini talep ettiklerini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesi öğretim görevlisi Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, ayakkabının sol tekinin yan kısmında açılma sorunu tespit edilmiştir. Ayakkabıda görülen bu açılmanın nedeni; kullanılan bezayağı örgülü kumaşın yırtılma mukavemetinin zayıf olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Ayakkabıda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu ayakkabıda kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ayakkabı ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları