Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Aralık 2010 Perşembe

hikmet aras

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 09.12.2010
Şikayet eden : Hikmet ARAS
Şikayet edilen : Karpa Ev Eşyaları İletişim Turz. Teks. İnş. San. ve Tic. Ltd. Şti
Şikayet konusu : Beko marka çamaşır makinesi
Şikayet tarihi : 13.10.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 560,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 26.10.2007 tarihinde satın alınan çamaşır makinesinin çamaşırlarda yağ lekesi bırakması nedeniyle defalarca servisi çağırmasına rağmen sorununu halen devam ettiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 13.10.2010 tarih ve 9620 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. İbrahim SEVİM (Makine Mühendisliği Bölümü Öğretim üyesi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Gerekli incelemelerin yapılmıştır. Şikâyete konu olan çamaşır makinesi evin banyo kısmına kurulu ve çalışır konumdadır. Kullanıcı, çamaşır makinesi çamaşırı yıkadıktan sonra, muhtelif çamaşırlarda siyah ve pas rengi lekeler bıraktığını gösterdi. Şikâyet dilekçesinden de anlaşılacağı üzere, değişik tarihlerde beş defa yağ lekesi bırakıyor ve iki defada makine çalışmıyor şikâyeti ile servise müracaat edilmiştir. Makine 26.10.2007 tarihinde satın alınmış ve garantisi üç yıldır. Sonuç olarak çamaşır makinesinin bu şekilde çamaşıra çamaşırlarda leke bırakması, imalat hatasından kaynaklandığı ve ayıplı mal kapsamında olduğu kanaatindeyim. ” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan makinenin arızasının devam ettiği, makinede kullanıcı kusuru olmadığı görülmüştür. Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise 23.09.2008, 08.06.2009, 13.07.2009, 08.08.2009, 04.09.2009, 01.12.2009 ve 29.03.2010 tarihlerinde Yağ lekesi bırakıyor şikayetlerinden servise verildiği anlaşılmış olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (yağ lekesi bırakıyor) ikiden fazla tekrarladığı ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları