Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

27 Aralık 2010 Pazartesi

erkan kutlu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 23.12.2010
Şikayet eden : Erkan KUTLU
Şikayet edilen : Dölek Pazarlama – Mustafa Koray DÖLEK
Şikayet konusu : Nokia marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 10.11.2010
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 290.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 30.08.2009 tarihinde satın aldığı cep telefonunun üç defa servise gittiğini, ikinci servise gidişinde 41 TL karşılığında ürünün yapılacağının söylendiğini, kendisinin bunu kabul etmesine rağmen ürün yapılmıyor diye ürünün geri geldiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 10.11.2010 tarih ve 10688 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; şikayet konusu cihazın kendileri tarafından satıldığını, ürünün arızası nedeniyle Genpa Teknik Servise gönderildiğini, cihazın ciddi hasar gördüğünü ve hasardan dolayı tamirinin gerçekleştirilemediğini, fiziksel hasarın tüketici hatası olduğu için garanti kapsamı dışında olduğunu ve cihazın şu anda müşteride olduğunu belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZİLE (Elektrik Elektronik Mühendisi) bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Nokia marka 6300 model 354199032142038 imei numaralı Cep Telefonu tarafımdan incelenmiştir. Açma kapama sorunu olmadığı, Tuş takımının işlev sorunu olmadığı, ekran sorun olmadığı, sim kartında herhangi bir sorun olmadığı, telefonda kısmen çizikler olduğu, fakat herhangi bir çatlaklık olmadığı, telefonda oksitlenme olmaması sebebiyle herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı, cep telefonunun sim kart haznesindeki entegre elemanının bir ucunun arızalı olması sebebiyle, karşı tarafa sesin gitmediği zaman zamanda sesin kesik kesik gittiği, anlaşılmaktadır. Sonuç olarak tüketicinin cep telefonunun ekranında herhangi bir görüntünün olmadığı, ekran displayinin arızalı olduğu anlaşılmaktadır. Cep telefonunda herhangi bir çatlaklık olmadığı ve elektronik devresindeki herhangi bir elemanında oksitlenme olmadığından herhangi bir sıvı temasına maruz kalmadığı anlaşıldığından Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. Cep telefonunun sim kart haznesindeki entegre elemanının bir ucu arızalı olması sebebiyle, karşı tarafa sesin gitmediği zaman zamanda sesin kesik-kesik gittiği, söz konusu üründe imalat hatasından kaynaklı elektronik arızası bulunduğu anlaşıldığından, cep telefonunun imalat kusuru bulunmaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.
Ekli dilekçe ve teknik servis formlarının incelenmesinden cihazın arızası nedeniyle 28.09.2010 ve 11.10.2010 tarihlerinde karşıya ses gitmiyor, ekranda çizikler var şikayetlerinden servise iki kez gittiği ve arızanın tamir edilemediği, bilirkişi raporundan ise cihazda mevcut arızanın olduğu ve arızanın kullanım hatasından kaynaklanmadığı anlaşılmış olup ancak tüketicinin talebi olan ödenilen bedelin iadesi için 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, ayrıca 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesine göre “Tüketici malı teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür” hükümleri dikkate alınarak belirtilen koşulların oluşmamasından dolayı tüketicinin talebinin kısmen kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kısmen kabulüne, malın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değil ise ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları