Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

27 Aralık 2010 Pazartesi

canan bolşen

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 23.12.2012
Şikayet eden : Canan BOLŞEN
Şikayet edilen : Derya Klima Day. Tük. Mall. San. ve Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : TV Sehpası
Şikayet tarihi : 27.10.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 650.00 TL

Olayın Özeti
: Tüketici dilekçesinde; 21.07.2010 tarihinde satın alınan LCD ve sehpasının montajının yapıldığını, 20 gün sonra TV sehpasının yan tarafında bir açılma fark ettiğini, bunu satıcı firmaya bildirdiğini, satıcı firmanın kendisini uzun süre oyaladıktan sonra servis elemanlarının gelip ürünün fotoğrafını çekip gittiklerini fakat sorunun çözülmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 27.10.2010 tarih ve 10155 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; şikayet edenin satıcı sıfatına haiz olmadığını, ürünün Selim BOLŞEN’e fatura edildiğini, bu sebeple taraf şikayeti bulunmayan şikayetçinin talebinin reddinin gerektiğini belirtmiştir. Ayrıca müvekkil şirketin ürünü Selim BOLŞEN’e fatura ettiğini, bu kişinin ürünü sağlam ve eksiksiz teslim aldığına dair imzasının bulunduğunu, ürünün teslim tarihi olan 21.07.2010 tarihinden uzun süreye kadar beklenmesi “kullanım hatası” kaynaklı bir sorunun olabileceği ihtimalini kuvvetle muhtemel kıldığını belirtip şikayetçinin taraf sıfatının bulunmaması nedeniyle talebinin reddine karar verilmesini; aksi halde şikayetin geçerli sebebe dayandığını kabul ettiğimiz anlamına gelmemesi kaydı ile ayıplı olduğu iddia edilen mal üzerinde bilirkişi incelemesi yapılmasına karar verilmesi talebinde bulunmuştur.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu TV sehpası için Mobilyacı Fahrettin UÇAR bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; şikayet konusu ürünün incelenmesi için satıcı firmayla görüşüldüğünü fakat incelemeye gelmediğini, tüketici ürün eve geldikten kısa bir süre sonra TV sehpasında bir çatlak fark ettiğini, bunu satıcı firmaya bildirmesine rağmen sonuç alamadığını beyan ettiğini belirtmiştir. Şikayet konusu ürünün incelendiğini, ürünün sol üst köşesinde belirgin bir çatlak olduğunun görüldüğünü, bu çatlak oluşumunun üretici firma veya montajını yapan teknik elemanın hatasından kaynaklandığının tespit edildiğini rapor etmiştir. Şikayetçinin fatura sahibi olmadığı fakat ürünü kullanan kişi olması nedeniyle şikayette bulunduğu ve şikayetini ürünü aldıktan kısa süre sonra yapmasına rağmen servis elemanlarının kendisini oyaladığını beyan etti anlaşılmıştır.
Şikayet dilekçesi ve bilirkişi raporunun incelenmesinden TV sehpasındaki sorunun üretim veya servis hatasından kaynaklandığı kanaatine varılmıştır. Belirtilen nedenlerle koltuk takımı 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle ürünün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesi, değişimi mümkün değil ise ürün için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iade edilmesi, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları