Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

27 Aralık 2010 Pazartesi

maryet tanlı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 23.12.2010
Şikayet eden : Maryet TANLI
Şikayet edilen : 1) Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
2) İndeks Bilgisayar Sistemleri Müh. San. ve Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Lenova Marka Notebook
Şikayet tarihi : 21.10.2010
Talep : Ücretsiz Onarım
Miktar : 1.562.49 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 10.05.2009 tarihinde satın alınan bilgisayarın kapağını açarken zorlanarak açıldığını, firmaya müracaatta bulunduğunu fakat firmadan bu problem olmaz diye bilgisayarın kendisine iade edildiğini, ancak zamanla menteşe kısmının çatladığını bundan dolayı servise verildiğini servisten gelen yazıda kullanıcı hatası sebebiyle garanti kapsamında yapılamayacağının kendisine bildirildiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 25.10.2010 tarih ve 10041 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; Savunma talebine istinaden gerekli inceleme ve araştırmanın yapıldığını, şirketlerinin 4822 sayılı yasa ile değişik 4077 sayılı Tüketici Korunması Hakkında Kanun’un maddelerini uyguladığını, Mağazalarında satışı gerçekleştirilen ürünlerin satış sonrası hizmetlerinin ürünün distribütörü veya üreticisi tarafından belirlenen teknik servisler tarafından verildiğini, mağaza olarak servis hizmetleri konusunda operasyonel destek sağladıklarını ancak ürün ile ilgili değerlendirmelerin yetkili servislerin kararları doğrultusunda yapılabildiğini belirtmiştir. Ayrıca ürünün tedarikçi firması ile görüşüldüğünü yapılan incelemeler neticesinde cihazın servise bir kez üst sol köşesi kırık şikayeti ile gönderildiği, cihaz servise onarım için alındığında lcd back cover kırık olduğu, kullanıcı hatasından kaynaklı sorun ile ilgili lcd back cover teklifinin müşteriye iletildiği fakat teklifin kabul edilmediğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Lenova idea pad u330 59-015548 notebook tüketiciden alınıp tarafımca gerekli incelemeler ve kontroller yapılmıştır. Buna göre, notebook un mekanizmasının açılma kuvvetinin normal olduğu açılıp kapanırken herhangi bir zorlamanın ve mekanizma kitinin sıkışmadan rahat açıldığı ,Çatlamanın gerçekleşmesi için gerekli olan kuvvetin oluşan çatlağa bakıldığında dış kaynaklı ya da ekran lcd ve klavye arasında herhangi bir materyal kalarak kapatıldığında oluşabileceği gözlenmiştir. Tüketicinin LENOVA İDEA PAD U330 59-015548 NOTEBOOK un donanımsal arızasının incelenmesi sonucu, oluşan çatlamanın mekanizmadan kaynaklı olmadığı mekanizmada herhangi bir zorlanma ya da takılmaya rastlanmadığı şikayetin oluşması için gereken kuvvetin dış kaynaklı ya da kullanıcıya bağlı olduğu tespit edilmiştir. Söz konusu şikayette kullanıcının kullanım kusuru bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir. Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 23/09/2010 tarihinde kırık şikayetiyle servise verildiği ve firma tarafından ücretli onarım önerildiği anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 13 maddesinin 2. bölümünde; “ Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesı, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisi tarfından raporlarla belirlenir. Tüketiciler belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir”. Teknik servis formundan cihazın arızası nedeniyle 23.09.2010 servise verildiği, cihazda kullanım hatası tespit edildiği ve ücretli onarım teklif edildiği, bilirkişi raporundan ise cihazda mevcut arızanın kullanım hatasından kaynaklandığı anlaşılmış olup tüketicinin talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları