Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Aralık 2010 Çarşamba

ismail kınay

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 04.11.2010
Şikayet eden : İsmail KINAY
Şikayet edilen : Nevzat Konfeksiyon Teks. San. ve Tic. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : Sarar Marka Takım Elbise
Şikayet tarihi : 28.09.2010
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 300,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici, 27.07.2010 tarihinde satın alınan Sarar Marka Takım Elbiseyi sadece bir kere giymesine rağmen ağ kısmının eridiğini ve yırtıldığını bundan dolayı firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 28.09.2010 tarih ve 9163 sayılı yazı ile savunma istenilmiş firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Tüketicinin Nevzat Konfeksiyon Teks. San. Ve Tic. Ltd. Şti. mağazasından aldığı Sarar marka üründe; deforme olup olmadığı konusu incelenmiştir.
% 100 yün iplikten dokunarak üretilen üründe deforme ve yırtılma görülmüştür. Üründe görülen deforme ve yırtılma; ürün pantolonunun ağ kısmında belirgin derecede mevcuttur. Yün iplikle dokunarak üretilen kumaşlar yapısı itibari ile sürtünmeye dayanıksızdır. Ancak sürtünmenin olma ihtimali düşünülerek ürünün daha sık dokunmuş yün ipliklerle dokunması gerektiği düşünülmektedir. Ayrıca ürün ağ kısmında dikişten başlayarak devam eden yaklaşık 10 cm’lik yırtılma görülmüştür. Bu yırtılma ürün kumaşının aşınarak incelmesi sonucu oluştuğu düşünülmektedir. Yukarıda açıklanan nedenlerle; üründe üreticiden kaynaklı hata olduğu düşülmektedir.” Şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan takım elbisedeki sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu takım elbise ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi değişimine, değişimi mümkün değil ise ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları