Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Aralık 2010 Perşembe

mehmet zahir ışın

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 09.12.2010
Şikayet eden : Mehmet Zahir IŞIN
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Gemstone Blue Notebook
Şikayet tarihi : 27.10.2010
Talep : Ödenilen Bedelin iadesi.
Miktar : 1.825,12 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 12.02.2009 tarihinde almış olduğu bilgisayarı arızalandığı için 05/09/2010 tarihinde Teknosa’ya teslim ettiğini, Teknosa’dan 500 dolar ödenmesi halinde gerekli onarımının yapılacağını, aksi takdirde bilgisayarının alınması gerektiği telefonla kendisine bilgi verilmesi üzerine garanti süresi içinde olduğunu bildirmesi üzerine ücret ödenmemesi durumunda onarım yapılmadan iadesi bildirildiği halde bilgisayarı almak için iki kez firmaya gittiğini birincisinde servisten gelmediğini, ikincisin de kargoya adresine gönderildiği söylenerek ürünü iade edilmediğini, bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 27.10.2010 tarih ve 10131 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; Acer Marka ürün için tedarikçi firması ile görüşüldüğünü, yapılan incelemeler neticesinde cihazda sıvı teması tespit edildiği, bildirilen fiyat teklifine onay verilmediğinden cihazın onarım yapılmadan iade bilgisi alındığı, bu nedenle tüketicinin korunması hakkında kanun çerçevesinde müşterinin talebine olumlu yanıt verilemediği belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; ürünün 05.09.2010 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

30 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları