Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Aralık 2010 Çarşamba

erol eroğlu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 25.11.2010
Şikayet eden : Erol EROĞLU
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic.A.Ş.
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 05.10.2010
Talep : Ödenilen Bedelin iadesi
Miktar : 739,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici verdiği dilekçesinde 20.03.2009 tarihinde aldığı cep telefonunu biri farklı 3 aynı arızadan tamir görmesi ve halen ses problemi ve kendiliğinden açılıp kapanmasından ötürü bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 05.10.2010 tarih ve 9345 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; Nokia marka ürünün tedarikçi firması ile görüşüldüğünü ve yapılan incelemeler neticesinde cihazın ekranının sol alt kısmında nokta çiği lekeler olduğu, kulaklık arızalı, kamera içine toz kaçtığı, kulaklık tutma yeri yapıştırıldığı şikayetleri ile servise girdiği ve aksesuar değişimi yapıldığı bilgisinin alındığını bu nedenle tüketicinin korunması hakkında kanun çerçevesinde müşterinin talebine olumlu yanıt verilemediğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde (18/06/210, 01/09/2010 ve 30/09/2010 tarihlerinde) aynı arızayı (ses ) ikiden fazla tekrarladığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları