Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

22 Aralık 2010 Çarşamba

ali aslan

Karar Tarihi : 25.11.2010

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Şikayet eden : Ali ASLAN
Şikayet edilen : Desa Deri san ve Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Samsonite Marka Valiz.
Şikayet tarihi : 04.10.2010
Talep : Ödenilen Bedelin iadesi.
Miktar : 431,25 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 10.06.2010 tarihinde seyahat etmek satın alınan Samsonite Marka Valizin tekerleğinin kopmuş olduğunu fark ettiğini, geri döndüğünde valizi 23/06/2010 tarihinde firmaya vererek değişim talebinde bulunduğunu, fakat firmanın valizi tadilat edip 30 iş gününü geçirerek iade ettiğini, ancak kendisinin valizi almadan iade talebinde bulunduğunu, daha sonra aranarak valizde herhangi bir sorunun olmadığını tadilatının yapılarak valizi alabileceği söylendiğini, bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 04.10.2010 tarih ve 9318 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; ürünün şirket merkezinde marka müdürleri, ürün sorumluları ve ustabaşılar tarafından incelendiği ve nihayetinde üründe hiçbir ayıp bulunmadığını bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunda; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu tüketicinin şikayeti olan, valizin 1 günlük kullanım sonucu ön kısmının alt tarafında bulunan parçalardan birinin kopmuş olduğu tüketici tarafından iletilmiştir. Tüketicinin isteği dışında tadilat yapılması nedeniyle söz konusu şikâyeti görsel olarak göremediğim için rapor yazılamamıştır. ” şeklinde rapor etmiştir.

Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün satın alındığı tarihten itibaren ilk bir ay içinde arızalandığı ve bilirkişi raporu ile ürünün tamir edildiği anlaşıldığından şikayete konu cihaz 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde; “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” şeklinde tanımlanan ayıplı mal kapsamında değerlendirilmiştir.

Kanunun 4/2. maddesi ile ayıplı mallarda tüketici malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlü olduğunu, bu durumda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmış olup Bu nedenlerden dolayı satın alınan malın ayıplı mal kapsamında değerlendirilebileceği için tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir. .

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin tüketiciye iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları