Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

21 Ekim 2011 Cuma

Ruken Acae

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 08.09.2011
Şikayet eden : Ruken ACAR
Şikayet Edilen : TEKNOSA İç ve Dış

Şikayet konusu : Nokia cep telefonu
Şikayet tarihi : 26.07.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 189,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 29.07.2009 tarihinde satın aldığı cihazı çeşitli arızalardan dolay defalarca servise gönderdiğini, 28.06.2011 tarihinde servise giden cihazın 22 iş günü serviste kaldığını ayrıca cihazda arızaların devam ettiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 26.07.2011 tarih ve 7369 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma tarafından verile savunmada özetle; Savunma talebine istinaden gerekli inceleme ve araştırmanın yapıldığını, tüketicinin şikayetinin iki yıllık zaman aşımına uğradığını ve zaman aşımı yönünden reddini talep ettiğin, Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14. Maddesindeki koşulları sağlamadığı, şirketlerinin 4822 sayılı yasa ile değişik 4077 sayılı Tüketici Korunması Hakkında Kanun’un maddelerini uyguladığını, Mağazalarında satışı gerçekleştirilen ürünlerin satış sonrası hizmetlerinin ürünün distribütörü veya üreticisi tarafından belirlenen teknik servisler tarafından verildiğini, mağaza olarak servis hizmetleri konusunda operasyonel destek sağladıklarını ancak ürün ile ilgili değerlendirmelerin yetkili servislerin kararları doğrultusunda yapılabildiğini belirtmiştir. Ayrıca ürünün tedarikçi firması ile görüşüldüğünü ve alınan bilgiye göre şikayete konu ürünün çeşitli arızalardan garanti süresi içerisinde toplam altı defa servise verildiğini, servis tarafından arızalarının giderildiğini belirtip tüketicinin talebinin reddini istemektedir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi, firma savunması ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın sadece 28.06.2011 tarihinde servise verildiği servis formalarından anlaşılmaktadır ancak firma tarafından verilen savunmda cihazın garanti süresi içinde kalmak kaydıyla toplam farklı arızalardan 6 defa servise verilip arızaların giderildiği görülmüştür.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları