Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

20 Ekim 2011 Perşembe

Meral Cino

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 08.09.2011
Şikayet eden : Meral CİNO
Şikayet Edilen
: Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Adidas Marka Ayakkabı.
Şikayet tarihi : 19.07.2011
Talep : Malın değiştirilmesi.
Miktar : 121,35 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 25.03.2011 tarihinde satın aldığı ürünün kısa bir süre içerisinde yanlarda soyulma gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak red edildiğini bu nedenle malın değiştirilmesi talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 19.07.2011 tarih ve 7173 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında; yanlarda soyulma şikayeti ile 02/06/2011 tarihinde firmasına gönderildiğini, üründe üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığını bildirdiğini ve ürünün 15/06/2011 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı olup olmadığının bilirkişi tarafından incelenmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabul edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine, heyetin tüketici şikayetini kabul etmesi durumunda ise tüketicinin ayıplı malı iade etmesine karar verilmesini talep ettiklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Ürünün incelenmesi sonucunda, sol ayakkabının sol ön tarafında, burnu dönen derinin dikişinde açılma (sökülme) olduğu görülmüştür. Sökülen yerin çevresinin incelenmesi sonucunda bu bölgeye herhangi bir kesici yada benzeri cisim teması gözlenmemiştir. Ayakkabıların genel durumu dikkate alındığında söz konusu dikişin sökülmesine neden olacak bir zorlama olmadığı anlaşılmaktadır. Dolayısıyla dikişin işçilik ya da malzeme kalitesinden dolayı söküldüğü kanaatindeyim. Üründeki açılma (sökülme) tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır. üründe ki sorun üretim hatasına bağlıdır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları