Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

31 Ekim 2011 Pazartesi

Murat Uzman

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 13.10.2011
Şikayet eden : Murat UZMAN
Şikayet edilen : Media Market MS İstanbul
Şikayet konusu : General Mobile Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 12.08.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 289.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 27.10.2011 tarihinde satın alınan cihazın çeşitli arızalardan dolayı 4 defa servise verildiği, servis tarafından üç kez tamiri yapılan cihazın son servise gidişinde arıza olmadığı iddia edilip tarafına gönderildiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 12.08.2011 tarih ve 8053 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma tarafından verile savunmada; söz konusu cihazın kendileri tarafından 4 defa servise gönderildiğini, servis tarafından 4 kez işlem yapıldığını belirtip tüketicinin talebi doğrultusunda karar verilmesini talep etmektedir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 13.12.2010 ve 12.01.2011 tarihlerinde servise verildiği ve işlem yapıldığı görülmüştür. Tüketici hakem heyetine sadece iki servis formu sunmuştur ancak satıcı firma tüketicinin iddiası doğrultusunda ürünün dört kez servise gönderildiğini ve işlem gördüğünü savunmasında belirttiğinden dolayı garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde en az dört defa arızalandığı ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları