Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Ekim 2011 Pazartesi

Mehmet Saral

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 22.09.2010
Şikayet eden : Mehmet SARAL
Şikayet edilen : Yeni Karamürsel
Şikayet konusu : Poly Marka Pantolon
Şikayet tarihi : 26.08.2011
Talep : Malın Değiştirilmesi
Miktar : 49,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici, 26.08.2010 tarihinde satın alınan Poly Marka pantolonun sağ iç tarafında paça kısmının üzerinde bir defo (delik) olduğunu bundan dolayı firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 26.08.2011 tarih ve 8532 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; Bruno Ferrini marka ayakkabının tüketici hakem heyeti tarafından incelenmesini talep ettiklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mustafa AKMAN bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Tüketicinin YKM Mağazasından aldığı Pony marka üründe delinme olup olmadığı konusu incelenmiştir. Yapılan incelemede ürünün % 60 yün, % 40 polyester kumaştan üretildiği, üründe delinme meydana geldiği görülmüştür. Delinme ürünün sağ iç bacağın diz kapağı hizasına gelen kısmında 2 mm’lik bir deliktir. Üründe oluşan delinmenin üretim sırasında oluşmuş olabileceği düşünülmektedir. Üründe oluşan delinmenin iç bacak kısmında oluşması takılma ihtimalini azaltmaktadır. Ayrıca ürün bir yere takılmış olsaydı, oluşan delinmenin çevresindeki ipliklerin çekme yapması ve iplik uçların tiftikleşmesi gerekirdi. Sonuç olarak üründe kullanımdan kaynaklı bir hata olmadığı, şikayet konusu delinmenin üretimden kaynaklı olduğu düşünülmektedir.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan pantolondaki sorunun kullanıcı hatasından değil üretim hatasından kaynaklandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu takım elbise ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketicinin talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketicinin talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları