Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

27 Ekim 2011 Perşembe

Duygu Talaşçıkaran

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 13.10.2011
Şikayet eden : Duygu TALAŞÇIKARAN
Şikayet edilen : HP Tekn.
Şikayet konusu : hp marka notebook
Şikayet tarihi : 11.08.2011
Talep : Malın Ücretsiz onarılması
Miktar : 1419.30 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 21.01.2011 tarihinde satın aldığı HP Povilion DV6-3110ST model notebook ’un garanti dahilinde LCD değiştikten sonra ürününü teslim aldığını teslim aldıktan birkaç gün sonra ekranın alt kösesinde zor fark edilebilen parmak izi şeklindeki lekenin olduğunu fark ettiğini bundan dolayı garanti kapsamında servise gönderilmesi için satın almış olduğu firmaya müracaat ettiğini şikayet sebebinde belirttiği gibi bu durumun LCD değişim sürecinde gerçekleşmiş olduğunu belirttiğini fakat yetkili servisin ücret beyan ederek cihazın ekranında darbe sonucu kullanıcı hatası olduğunu belirttiklerini fakat kendisinin bu durumu kabul etmediğini ve ürününün ücretsiz onarılmasını istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 11.08.2011 tarih ve 7836 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu “Tüketicinin HP Povilion DV6-3110ST model SCNF0464SY3 seri nolu notebook ‘u tarafımca incelenmiş olup gerekli kontroller ve incelemeler yapılmıştır. Laptopun LCD yüzeyi üzerinde mavi arka plan renginde ve özellikle film izlerken dikkat çeken LCD nin sağ alt kısmında beyaz bir renk dağılmasının olduğu, Notebook ‘un fiziksel incelenmesi yapıldığında dış ön yüzeyinde iç yan ve LCD bölümünde fiziksel hasara ve buna bağlı çatlağa rastlanmadığı, Notebook ‘un diğer bütün işlevsel fonksiyonlarını yerine getirdiği şikayete konu olan durum dışında herhangi bir probleminin olmadığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak tüketicinin HP Povilion DV6-3110ST model SCNF0464SY3 seri nolu notebook ‘un incelenmesinde LCD ön panel sağ alt kısmında mavi arka plan rengi ve genellikle film ve video izlenirken dikkat çeken 1 cm çapında bir renk dağılmasının olduğu bu renk dağılmasının Notebook ‘un fiziksel incelenmesi yapıldığında dış ön yüzeyinde iç yan ve LCD bölümünde fiziksel hasara ve buna bağlı çatlağa rastlanmaması, servis hizmeti sonucu arızalı olan LCD değiştirilirken oluşabileceği yada takılan LCD’nin arızalı olabileceği tüketicinin ürünü teslim aldıktan birkaç gün sonra durumu fark etmesi ve satıcı firmaya müracaat etmesi, yapılan incelemede herhangi bir darbe ve çatlağa rastlanmaması göz önünde bulundurularak söz konusu şikayette kullanıcının kullanım kusuru bulunmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda bazı arızaların bulunduğu ancak fiziksel hasara bağlı çatlak olmadığı, arızanın kullanım hatasından kaynaklanmadığı, imalat hatasından kaynaklandığı; dilekçe ve servis formunun incelenmesinde ise 05.08.2011 tarihli servis formundan cihazda kullanıcıya bağlı hatadan dolayı ürünün garanti dışı kaldığı, tüketicinin ücretli onarımı kabul etmediği anlaşılmıştır. 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 13 maddesinin 2. bölümünde; “ Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis istasyonları, servis istasyonun mevcut olmaması halinde sırasıyla; bu malın satıcısı, bayii, acentesı, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisi tarafından raporlarla belirlenir. Tüketiciler belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle ilgili tüketici sorunları hakem heyetine başvurabilir”. Teknik servis formundan arızanı kullanım hatasından kaynaklandığının tespit edilmesine rağmen bilirkişi raporundan ise cihazda mevcut arızanın kullanım hatasından kaynaklanmadığı anlaşılmış olup tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, malın ücretsiz onarılmasına, onarımı mümkün değil ise ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları