Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Ekim 2011 Pazartesi

Erkan Erdemli

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 22.09.2011
Şikayet eden : Erkan ERDEMLİ
Şikayet edilen : Teknosa İç ve Dış Tic. A.Ş.
Şikayet konusu : Samsung marka Cep telefonu
Şikayet tarihi : 22.08.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 999.00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 24.05.2011 tarihinde satın alınan cep telefonunun arızalanmasından dolayı 21.06.2011 servise verdiğini fakat 22.08.2011 tarihi itibariyle kendisine teslim edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 22.08.2011 tarih ve 8347 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; ürünün faturasının Alperen Muh. Ltd. Şti. adına kesildiği, Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerinin 4077 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanunun 3. Maddesinde tüketici; Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek yada tüzel kişiyi ifade ettiğini, dolayısıyla tacirlerin kullandıkları mal veya hizmetlere ilişkin sorunların çözümünde görevli ve yetkili olmadıklarını, söz konusu şikayetin hakem heyetinin görev alanında olmadığını belirtip şikayetin reddini talep etmektedir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 21.06.2011 tarihinde firmaya teslim edilen ürünün 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğinin 6. maddesinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle 20 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.
Ancak 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 3. maddesi e) bendinde “Tüketici; Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiyi ifade eder” şeklinde tanımlanmıştır. Yine aynı kanunun 22.maddesine dayanılarak hazırlanan ve 01.08.2003 tarih ve 25186 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliğinde; Hakem Heyetlerinin Kuruluş ve Görev Alanını belirleyen 5. maddesinde “Tüketiciler ile satıcı ve sağlayıcılar arasında çıkan uyuşmazlıkları çözümlemek amacıyla hakem heyetleri kurulur.” hükmü düzenlenmiştir. Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; şikayete konu ürünün faturasının Alperen Muh. Ltd. Şti. adına kesildiği, şikayetçinin tüketici tanımına uymadığı ve uyuşmazlık konusunun hakem heyetinin görev alanına girmediği anlaşıldığından şikayetin reddi gerekmektedir.


Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle talebin görevsizlik yönünden reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları