Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

31 Ekim 2011 Pazartesi

Necla Salmaş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 13.10.2011
Şikayet eden : Necla SALMAŞ
Şikayet edilen :Samsung Electronics
Şikayet konusu : Samsung 55233 Noble Black
Şikayet tarihi : 01.08.2011
Talep : Malın değiştirilmesi
Miktar :358.90TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 13.04.2010 tarihinde satın alınan samsung marka s5233 model 358027034455221 imei nolu cep telefonunu ilk olarak kendiliğinden kapanıyor arızasından servise gönderdiğini, mekanik temassızlık giderilerek cihazını teslim aldığını aynı arızanın tekrarlaması üzerine yeniden servise gönderdiğini, bu kez sorun görülmedi arıza yok denilmesi üzerine cihazını teslim alıp kullandığını, fakat arızanın olduğunu ve problem yaşadığı için kapanma arızası ifadesi ile yeniden servise gönderdiğini, bu kez cihazın arızasının tespiti üzerine 354272031111179 imei nolu cihaz ile anakartının değiştirildiğini , kullandıktan bir süre sonra kapanıp açılma arızasının olduğunu yeniden servise gönderdiğinde bu kez bataryasının değiştirildiğini fakat yine arzaının giderilemediğini ve yetkili servise son gönderdiğinde cihazda darbe kaynaklı hasar tespit ettiğini kendisinin bu durumu kabul etmediğini belirtmiştir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 01.08.2011 tarih ve 7552 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından savunma verilmemiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucu “ Tüketicinin samsung marka s5233 model 354272031111179 değişim imei nolu cep telefonu tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır. Cep telefonunun açıldığı şarj olduğu sim kart okuduğu gelen ve giden arama denemelerinde ses ve şebeke değerlerinin normal seviyede olduğu, cep telefonunun aktif test süresi içinde kendiliğinde kapanma probleminin gözlendiği, aktif test süresinde cep telefonunun batarya süresinin normalden az olduğu, cep telefonunun elektronik devresinin incelenmesinde akım değerlerinde ani voltaj değişimleri gözlendiği, elektronik devre üzerinde herhangi bir sıvı temasına darbeye ve buna bağlı hasara rastlanmadığı tespit edilmişitir. Sonuç olarak tüketicinin samsung marka s5233 model358027034455221 fatura, 354272031111179 değişim imei nolu cep telefonunun yapılan incelemesinde Cep telefonunun aktif test süresi içinde kendiliğinde kapanma probleminin gözlendiği batarya süresinin elektronik devre üzerinde yaşanan ani voltaj değişiklikleri nedeni ile normalden az olduğu deve üzerinde herhangi bir sıvı teması buna bağlı oksitlenme darbe kaynaklı hasara rastlanmadığı devre üzerinde herhangi bir çatlak olmadığı mercek altında yapılan inceleme ile tespit edilmiştir. Bu nedenle söz konusu şikayette tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği, cihazda kullanıcı kusuru olmadığı ve cep telefonunun imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunduğu; şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise cihazın 03.01.2011 (tamir edildi), 17.01.2011 (arıza görülmedi), 26.02.2011(arıza görülmedi), 18.03.2011(tamir edildi), 13.04.2011 (arıza görülmedi) ve 19.05.2011 (tamir edildi) tarihlerinde arızalanmasından dolayı servise verildiği, işlem yapıldığı görülmüş olup bilirkişi raporu ve servis formları birlikte değerlendirildiğinde garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde üçten fazla arızalandığı ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değişimine, değişimi mümkün değil ise ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları