Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

26 Ekim 2011 Çarşamba

Adem Şahin

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 13.10.2011
Şikayet eden : Adem ŞAHİN
Şikayet edilen : Radikal Telekom
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 14.09.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 225.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 07.05.2010 tarihinde satın alınan cihazın sürekli açılmıyor arızası nedeniyle servise gönderdiğini ve sorunların devam ettiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 14.09.2011 tarih ve 8928 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma tarafından verile savunma; şikayet konusu cihazın kendileri tarafından satıldığını, cihazın açılmıyor şikayeti ile servise gönderildiğini cihaza onarım yapıldığını arızanın devamı durumunda değişim talebi ile merkeze sevk edileceğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 02.06.2011 – 20.06.2011 – 04.07.2011 – 11.07.2011 ve 29.07.2011 tarihlerinde açılmama arızasından servise verildiği ve cihaza tamir yapıldığı görülmüş olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde üçten fazla arızalandığı ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içerisinde tüketici mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları