Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Ekim 2011 Pazartesi

Fatma Aydoğdu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 22.09.2011
Şikayet eden : Fatma AYDOĞDU
Şikayet Edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Lacoste marka Ayakkabı
Şikayet tarihi : 11.08.2011
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 118,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 23.03.2011 tarihinde satın alınan ürünün bir ay içerisinde tabanının söküldüğü, dikişlerinin patladığı ve astarının parçalanması gerekçesiyle firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 11.08.2011 tarih ve 7861 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; ürünün tüketici hakem heyeti tarafından incelenmesini talep ettiklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden H.Mehtap BULUKLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “ürünün kenarında görülen açılma, bu bölümlerin presle birleştirilmesinden kaynaklanmaktadır. Ayakkabının iç kısmı, kullanım esnasında sürtünmeye daha fazla maruz kalmaktadır. Bu yüzden özellikle de iç kısımda kullanılan malzemenin sürtünme ve yırtılma mukavemetinin düşük olmasından dolayı sorunlar kısa zamanda meydana gelmektedir. Ayakkabının bu yılın haziran ayında alındığı ve özenli kullanıldığı anlaşılmaktadır. Ayakkabının özenli kullanımı sonucunda bu tür problemlerin kısa zamanda meydana gelmemesi gerektiği anlaşıldığından dolayı, söz konusu üründe tüketicinin kulanım kusuru bulunmamaktadır. İnceleme sonucunda görülen sorunların presle birleştirilmesi, iç malzemenin sürtünme ve yırtılma mukavemetinin düşük olması sonucunda meydana anlaşıldığından dolayı üründe imalat hatası bulunmaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları