Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

21 Ekim 2011 Cuma

Orçun Özbşoğlu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 08.09.2011
Şikayet eden : Orçun ÖZBAŞOĞLU
Şikayet Edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Tommy Hilfiger Marka Ayakkabı.
Şikayet tarihi : 10.08.2011
Talep : Bedel İadesi.
Miktar : 167,30 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 02.01.2011 tarihinde satın aldığı ürünün sağ tekinin iç yüzeyinde delinme, taban kısmında açılma gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak red edildiğini bu nedenle bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 10.08.2011 tarih ve 7835 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında sağ tekinde iç astarda yırtılma şikayeti ile 31/05/2011 tarihinde firmasına gönderildiğini, üründe üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığını bildirdiğini ve ürünün 21/06/2011 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı olup olmadığının bilirkişi tarafından incelenmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabul edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine, heyetin tüketici şikayetini kabul etmesi durumunda ise tüketicinin ayıplı malı iade etmesine karar verilmesini talep ettiklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Mehtap Buluklu bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Ayakkabının sağ eşinin iç kısmı sürtünmeye daha fazla miktarda maruz kalmaktadır. Sürtünme ve yırtılma mukavemetinin düşük olması sonucunda delinme ve yırtılma gibi deformasyonlar kısa zamanda meydana gelmektedir. Taban lastiğinin kenar kısmındaki açılma ise presle birleştirmeden dolayı meydana gelen bir sorundur. Ayakkabının bu yılın ocak ayında alındığı ve özenli kullanıldığı anlaşılmaktadır. Ayakkabının özenli kullanımı sonucunda bu tür problemlerin kısa zamanda meydana gelmemesi gerektiği anlaşıldığından dolayı, söz konusu üründe Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. İnceleme sonucunda görülen sorunların, iç kısmın sürtünme ve yırtılma mukavemetinin düşük olması, dış kısmın ise presle birleştirilmesi sonucunda meydana geldiği anlaşıldığından dolayı üründe imalat hatası bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları