Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

31 Ekim 2011 Pazartesi

Metin Tunç

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 13.10.2011
Şikayet eden : Metin TUNÇ
Şikayet edilen : Merit paz. Ltd. Şti.
Şikayet konusu : LG marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 15.08.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar :400.00 TL
Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 17.12.2009 tarihinde satın alınan LG MARKA KP-500 MODEL cep telefonunu kapanma arızasından dolayı dört kez servise gönderdiğini fakat arızasının devam ettiğini belirtip ödediği bedelin iadesini talep etmektedir.
Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 15.08.2011 tarih ve 8091 sayılı yazı ile savunma istenilmiş, firma tarafından verilen savunmada; şikayet konusu cihazın servis raporlarından da anlaşılacağı üzere 3 defa servise geldiğini, onarılarak teslim edildiğini, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında tüketicinin seçimlilik haklarının başladığını, tüketicinin seçimlilik haklarını kullanmasını gerektirecek şartların oluşmadığını belirtmiştir.
İnceleme ve Gerekçe : Şikayete konusu cihazın incelenmesi için Ali SAYGANER bilirkişi olarak görevlendirilmiştir.Bilirkişi inceleme sonucu “Tüketicinin LG MARKA KP-500 MODEL 359068027183692 imei nolu cep telefonunu tarafımca incelenmiş olup gerekli ölçümler ve kontroller yapılmıştır. Cep telefonunun açıldığı şarj olduğu sim kart takılarak yapılan aktif kullanım testlerinde gelen ve giden ses değerlerinin ve buna bağlı şebeke değerlerinin normal seviyede olduğu, aktif kullanımında kendiliğinde kapanma arızasının olduğu zaman zaman açılmadığı açılırken uzun süre bekleme ekranında kaldığı tespit edilmiştir. Elektronik devrenin incelenmesinde devre üzerinde herhangi bir sıvı teması buna bağlı oksitlenmeye darbe kaynaklı hasara ve yetkisiz müdahale izine rastlanmamıştır.Elektronik devrenin akım değerlerinin normal olmadığı devrenin batarya üzerinden çektiği akım değerlerinin sürekli değer değiştirdiği tespit edilmiştir. Sonuç olarak tüketicinin LG MARKA KP-500 MODEL 359068027183692 imei nolu cep telefonunun yapılan incelemesinde aktif kullanımında kapanma arızasının devam ettiği zaman zaman açılmadığı açılırken uzun süre bekleme ekranında kaldığı elektronik devre üzerinde yapılan ölçümlerde devrenin batarya üzerinden çektiği akım değerlerinin sürekli değer değiştirdiği tespit edilmiştir. Yetkili servisin asıl ve şikayet konusu olan kapanma arızasının giderilmesi için yapmış olduğu yazılımsal ve donanımsal müdahalelerin arızanın giderilmesine katkı sağlamadığı ve arızanın devam etmesi nedeni ile söz konusu şikayette cep telefonunun imalat hatası bulunmaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.
Bilirkişi raporundan cihazda arızasının devam ettiği, cihazda kullanıcı kusuru olmadığı ve cep telefonunun imalat kusurundan kaynaklı elektronik arızası bulunduğu; şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden ise cihazın 28.07.2011,16.12.2010 ve 25.03.2011 tarihlerinde servise verildiği ve yazılım yüklenerek tamir edildiği görülmüş olup bilirkişi raporu ve servis formları birlikte değerlendirildiğinde garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde üçten fazla arızalandığı ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.
4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.
Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları