Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

21 Ekim 2011 Cuma

Özlem Alalı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 08.09.2011
Şikayet eden : Özlem ALAVLI
Şikayet Edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Nike Marka Ayakkabı.
Şikayet tarihi : 04.08.2011
Talep : Bedel İadesi.
Miktar : 109,65 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 28.01.2011 tarihinde satın aldığı ürünün derisinde soyulma, kenarlarında açılma gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak red edildiğini bu nedenle bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 04.08.2011 tarih ve 7639 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında; yanlarda açılma, deride soyulma şikayeti ile 16/07/2011 tarihinde firmasına gönderildiğini, üründe üretimden kaynaklı bir hatanın olmadığını bildirdiğini ve ürünün 01/08/2011 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı olup olmadığının bilirkişi tarafından incelenmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabul edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine, heyetin tüketici şikayetini kabul etmesi durumunda ise tüketicinin ayıplı malı iade etmesine karar verilmesini talep ettiklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden H.Mehtap BULUKLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Ayakkabılar üzerinde yapılan incelemede, burunlarda üst derinin taban lastiğine yapıştırmalarının açıldığı, topuklarda ise tabanların aşınmış olduğu görülmüştür. Topuklarda tabanların kullanıma bağlı olarak yıpranmış olduğu şeklinde değerlendirmek mümkün ise de; burunlarda ki açılmaların yapışkan malzemenin deriyi ve lastik tabanı bir arada tutamamasından, başka bir deyişle işlevini artık yapmamasından kaynaklandığı belirlenmiştir. Burunlarda içte ki dikişlerin sağlam olması, ayakkabının zorlanmasından değil, yapışkanının fonksiyonunu yapamamasına bağlı olduğu kanaati doğurmuştur. Tüketicinin şikayetinde haklı olduğu ve durumun kullanım hatasından kaynaklanmayıp, üretim hatasına bağlı olduğu belirlenmiştir ” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları