Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

21 Ekim 2011 Cuma

Pelin Soylu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 08.09.2011
Şikayet eden : Pelin SOYLU
Şikayet Edilen : Twist Giyim San. Paz.ve Tic.A.Ş.
Şikayet konusu : Twist Marka Penye Blüz.
Şikayet tarihi : 12.07.2011
Talep : Bedel İadesi.
Miktar : 79,20 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 16.06.2011 tarihinde satın aldığı ürünün elde yıkamasına rağmen göbek kısmında delik oluşması gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak red edildiğini bu nedenle bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 12.07.2011 tarih ve 6993 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunma vermemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Mehtap Buluklu bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “tüketicinin şikayeti olan, penye bluzun ön tarafında küçük bir delik problemi tespit edilmiştir. Penye bluzun özenli bir şekilde yıkandığı ve yıkamadan sonra da özenli bir şekilde (çevirerek değil de düz bir halde) sıkma işlemi uygulandığı anlaşılmaktadır. Eğer çevirme şeklinde bir sıkma işlemi uygulansa idi, ürünün üzerinde bulunan boncuklu bölümde de fazla miktarda deformasyon gözlenebilirdi. Boncuklu bölümlerde de az miktarda deformasyonlar gözlenmiştir. Fakat bu deformasyonlar bir defalık yıkamada ve kısa zamanda oluşabilecek bir problem değildir. Bluzda görülen bu problem, üretimde kullanılan ipliklerin mukavemetinin az olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Penye bluzda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları