Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

27 Ekim 2011 Perşembe

Derya Gönültaş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 13.10.2011
Şikayet eden : Derya Gönültaş
Şikayet edilen : Tesco – Kipa Kitle
Şikayet konusu : Nokia Marka Cep Telefonu
Şikayet tarihi : 08.09.2011
Talep : Ödenen Bedelin İadesi
Miktar : 335.00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 25.12.2010 tarihinde satın alınan cihda şebeke problemi olduğunu dört defa servise gittiğini problemin hala devam etiğini ve bedel iadesi istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti: 08.09.2011 tarih ve 8676 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma
istenilmiştir. Firma tarafından verile savunmada; söz konusu cihazın Yetkili Servise dört defa gönderildiğini ve cihazın her defasında işlem gördüğünü ve servis raporlarının dikkate alınarak işlem yapılması gerektiğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, cihazın 18.06.2011 – 26.06.2011 – 28.07.2011 ve 05.09.2011 tarihlerinde değişik arızasından servise verildiği ve cihaza tamir yapıldığı görülmüş olup garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde üçten fazla arızalandığı ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içerisinde tüketici mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları