Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Ekim 2011 Pazartesi

Fahri Bakar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 22.09.2011
Şikayet eden : Fahri BAKAR
Şikayet Edilen : Toros Mağazaları Gizma
Şikayet konusu : Adidas marka Ayakkabı
Şikayet tarihi : 11.08.2011
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 149,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 21.05.2011 tarihinde satın alınan ürünün kısa sürede kenarlarının açılıp, delinmesi gerekçesiyle firmaya müracaatta bulunduğunu fakat ret cevabı aldığını, bu nedenle bedel iadesini talep ettiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 11.08.2011 tarih ve 7861 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Verilen savunmada; şikayete konu olan ürün, adidas firmasına gönderildiği, üretici firma ürünün üretimden veya kullanılan malzemeden kaynaklanan bir hata olmadığını, oluşan kusurun özensiz kullanım nedeni ile iade edildiğini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden H.Mehtap BULUKLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Ayakkabının kenarlarının açılması, bu bölümlerin presle birleştirilmesinden, delinmesi ise ürünün sürtünme ve yırtılma mukavemetinin düşük olmasından dolayı meydana gelmektedir. Ayakkabının bu yılın mayıs ayında alındığı ve özenli kullanıldığı anlaşılmaktadır. Ayakkabının özenli kullanımı sonucunda bu tür problemlerin kısa zamanda meydana gelmemesi gerektiği anlaşıldığından dolayı, söz konusu üründe Tüketicinin kullanım kusuru bulunmamaktadır. İnceleme sonucunda görülen sorunların, kenarlarının açılması, bu bölümlerin presle birleştirilmesi, sürtünme ve yırtılma mukavemetinin düşük olması sonucunda meydana geldiği anlaşıldığından dolayı üründe imalat hatası bulunmaktadır. ” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları