Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Ekim 2011 Pazartesi

Gülçin yapıcı

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 22.09.2011
Şikayet eden : Gülçin YAPICI
Şikayet Edilen :İnci Deri Mamül.
Şikayet konusu : Çanta
Şikayet tarihi : 15.08.2011
Talep : Malın değiştirilmesi
Miktar : 107,25 TL


Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 19.09.2010 tarihinde satın alınan sap kısmının derisinin soyulduğu bundan dolayı firmaya müracaatta bulunduğunu fakat firmadan ret cevabı aldığını, malın değiştirilmesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 15.08.2011 tarih ve 8088 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; şikayet konusu ürünü şikayetçinin 10 ay boyunca kullandıktan sonra firmaya başvurduğunu, şirket merkezinde uzman teknik heyet tarafından yapılan incelemede, söz konusu hasarın durup dururken meydana gelebilecek bir şey olmadığını, çantanın kullanımı esnasında tamamen tüketicinin kötü ve hatalı kullanımından kaynaklandığından ürünün bilirkişi tarafından incelenmesini ve haksız ve dayanıksız şikayetin reddedilmesini istediklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda YAZICIOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu;“ Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, çantanın sap kısmında soyulma, aşınma problemi tespit edilmiştir. Çantanın yapımında kullanılan deri tekstil malzemesinin soyulmasının nedeni; malzemenin sürtünme mukavemeti düşük olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Çantada üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe kullanıcı hatası değil üretim hatası olduğu anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabul edilmesi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları