Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

20 Ekim 2011 Perşembe

Hacer Koruyucu

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi : 08.09.2011
Şikayet eden : Hacer KORUYUCU
Şikayet edilen : Kardeşler İnş.Malz.Tar.Ürn.Nak.Konf.Tic.ve San.Ltd.Şti.
Şikayet konusu : Nokia Marka Telefon
Şikayet tarihi : 25.07.2011
Talep : Bedel iadesi.
Miktar : 475,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 16.08.2010 tarihinde satın alınan cihazın arızası nedeniyle 4 kez servise vermesine rağmen arızanın devam etmesi nedeniyle mağdur olduğunu belirterek, bedel iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 25.07.2011 tarih ve 7368 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; ürünün firma tarafından satıldığını, ekran görüntü ve donma problemlerinden kullanıcı kendi imkanları ile servis noktasına başvurmuş ve her seferde heyete sunulan servis onarım formlarından anlaşılacağı üzere garanti kapsamında onarım hakkı kullandığını, en son 12/07/2011 tarihinde elektronik onarımı yapılan cihaz kullanıcıya teslim edildiğini, her onarımı garanti kapsamında yapılan cihazın arızasının devamı durumunda değişim talebi ile sevki gerçekleştirileceği bildirilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla 23/03/2011, 06/04/2011, 24/04/2011 ve 11/07/2011 tarihlerinde servise verildiği ve 27/05/2011 tarihinde 23/03/20110tarihinde güncel yazılım yüklendiği, 06/04/2011, 24/04/2011 ve 11/07/2011 tarihlerinde ise mekanik parça değiştirilerek, güncel yazılım yüklendiği, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla cihazın bir yıl içerisinde dört kez arızalandığı ve bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları