Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Ekim 2011 Pazartesi

İbrahim Erkan Okumuş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 22.09.2011
Şikayet eden : İbrahim Erkan OKUMUŞ
Şikayet edilen : Dölek Paz. Cep Telf.
Şikayet konusu : Nokia marka Cep telefonu
Şikayet tarihi : 22.08.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 540.00 TL

Olayın Özeti
:Tüketici dilekçesinde; 22.10.2009 tarihinde satın alınan cep telefonunun arızalanmasından dolayı 26.07.2011 servise verdiğini fakat 22.08.2011 tarihi itibariyle kendisine teslim edilmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 22.08.2011 tarih ve 8343 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada; söz konusu cihazın kendilerine hiç getirilmediğini, cihazın başka servise verildiğini ve cihazın şu anda müşteride olup kullandığını belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 26.07.2011 tarihinde firmaya teslim edilen ürünün 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğinin 6. maddesinde 24.04.2011 tarih ve 27914 sayılı resmi gazetede yayımlanan değişiklikle 20 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde tüketiciye teslim edilmediği anlaşılmıştır.

Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.

20 işgünü içerisinde cihazın tüketiciye teslim edilmediği anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği talebin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin satıcı tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları