Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

21 Ekim 2011 Cuma

Mustafa Bahadır

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 08.09.2010
Şikayet eden : Mustafa Bahadır KARA
Şikayet Edilen : Akbank T.A.Ş.Genel Müdürlüğü
Şikayet konusu : Hesap İşletim ücreti
Şikayet tarihi : 01.08.2010
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 48,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, banka tarafından 05/07/2011 tarihinde hesabından 2011 1.yarı yıl hesap işletim ücreti adı altında kesilen 48,00 TL ücretin iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 01.08.2011 tarih ve 7090 sayılı yazımızla bankadan konuya ilişkin savunma istenilmiştir. Banka savunmasında; vadesiz tasarruf hesaplarından alınan hesap işletim ücreti, bankanın vadesiz mevduat hesapları üzerinde sunulan hizmete yönelik düzenlendiği, yasal düzenlemeler doğrultusunda vadesiz mevduat hesapları üzerinde sunulan hizmetlere yönelik olarak düzenlenen ve vadesiz hesaplarından alınacak hesap işletim ücretine ilişkin duyurular, bankanın tüm şubelerinde müşteriler tarafından görülebilecek yerlerde ve bankanın www.akbank.com internet sitesinde ilan edildiği ve bireysel müşterilerini vadesiz hesaplarından 2010 2.yarı yılı itibariyle aralık ve haziran ayları için yılda 2 kez olmak üzere, vadesiz TL hesaplarından BSMV dahil 35,00 TL, çatı hesaplarından 40,00 TL vadesiz döviz tevdiat hesaplarından ise 7 EUR (veya mukabil) hesap işletim ücreti tahsil edildiği bildirilmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Banka tarafından, tüketiciyle yapılan bankacılık hizmet sözleşmesi hükümleri çerçevesinde ve tüketiciye verilen hizmetler karşılığı vadesiz mevduat hesabından hesap işletim ücreti alındığı, bankacılık mevzuatında ücret tahsiline engel herhangi bir düzenleme bulunmadığı savunulmaktadır. Ancak 4077 Sayılı Yasanın 6. Maddesinde, Satıcı veya Sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kurallarına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir. “Eğer Sözleşme Şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse o sözleşme şartlarının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir.” hükmü bulunmaktadır. Bankanın tüketiciyle yapıldığını ifade ettiği Sözleşme Şartları önceden belirlenmiş, açık, anlaşılır bir dille yazılmamış ve tüketici ile müzakere edilmeden iradesi dışında imzalatılmış tüketici aleyhine haksız şart içeren sözleşme olup, 4077 Sayılı Yasanın 6. Maddesine aykırılık taşımaktadır. Bu Nedenlerden dolayı tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketiciden alınan 48.00 TL. hesap işletim ücretinin banka tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları