Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

31 Ekim 2011 Pazartesi

S.Hayati Sever

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.

Karar Tarihi: 13.10.2011
Şikayet eden : S.Hayati SEVER
Şikayet edilen : Norma İnternet Hiz.
Şikayet konusu : Grey Away Saç Şampuanı
Şikayet tarihi : 08.09.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar :

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 26.04.2011 tarihinde beyazlaşan saçları eski haline getirdiği iddia edilen 3 adet gery away saç şampuanı satın aldığını, Ulusal televizyonda yapılan reklamlarında beyazlaşan saçları eski haline getirmemesi durumunda para iadesi yapılacağının ilan edildiğini, ilk kutusunu kullandıktan sonra saçların tekrar beyazladığını, bu durumu firmaya bildirdiğini, firmanın kendisine üç kutunun da kullanması gerektiğini söylediğini, ancak sonucun yine değişmediğini, bu sefer firmanın kendisinden faturanın iki nüshası ve hesap numarasının kendilerine gönderilmesi halinde iade yapılacağının bilgisinin kendisine verildiğini, istenen belgeleri kargoyla göndermesine rağmen kendisine ödeme yapılmadığını, gerekçe olarak da tüketicinin itirazının 21 gün içerisinde yapması gerektiğinin kendisine bildirildiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Satıcı firmadan 08.09.2011 tarih ve 3920 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe
: Şikayet dilekçesi ve doyanın incelenmesinden şikayet konusunun mesafeli sözleşme hükümlerini kapsadığı anlaşılmıştır. 4822 sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 8/3. maddesinde bu tür satışlarda; tüketicinin 7 günlük süre içerisinde malı kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbest olduğu, bu süre dolmadan satıcı veya sağlayıcının kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemeyeceği, satıcının cayma bildiriminin kendisine ulaştığı andan itibaren yirmi gün içerisinde malı geri almakla yükümlü olduğu belirtilmektedir.

4822 sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 9/A-5 maddesi ile cayma hakkı süresince sözleşmeye konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemeyeceğine ilişkin hükümler dışında kapıdan satışlara ilişkin hükümlerin mesafeli sözleşmelere de uygulanacağı, Kanun’un 9/A-6.maddesi ile satıcı veya sağlayıcının cayma bildiriminin kendisine ulaştığı andan itibaren on gün içerisinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi bu hukuki işlemden dolayı borç altına sokan her türlü belgeyi iade temek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlü olduğu hükme bağlanmıştır. Tüketicinin süresi içerisinde cayma ihtarında bulunmadığı anlaşıldığından talebin reddi gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları