Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

23 Ekim 2011 Pazar

Bahattin Gümüştaş

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.
Karar Tarihi: 22.09.2011

Şikayet eden : Bahattin GÜMÜŞTAŞ
Şikayet edilen : Tesco – Kipa Kitle Pazarlama
Şikayet konusu : Nokia marka cep telefonu
Şikayet tarihi : 19.07.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 269,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 15.06.2011 tarihinde satın alınan cep telefonunun ilk bir ay içerisinde arızalanmasından dolayı değişim talebiyle servise verildiği fakat talebinin reddedildiğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti: Firmadan 19.07.2011 tarih ve 7141 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunma özetle ; Mağazalarının garanti belgesi uygulama esaslarına dair Yönetmeliğin 14. maddesine göre işlem yaptığını, şikayet konusu ürüne Genpa Yetkili Servisin işlem yaptığı, 23.06.2011 tarihli gönderimde ürüne güncel yazılım yüklendiği, mağazalarında elektrikli veya elektronik ürün iade ve değişim işlemlerinin yetkili servis raporlarına göre yaptığının belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Ekli dilekçe ve servis formunun incelenmesinden ürünün satın alındığı tarihten itibaren ilk bir ay içinde arızalandığı ve üründeki arızanın servis formuyla tespit edildiği anlaşıldığından şikayete konu cihaz 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 4. Maddesinde; “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan yada tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir” şeklinde tanımlanan ayıplı mal kapsamında değerlendirilmiştir.

Kanunun 4/2. maddesi ile ayıplı mallarda tüketici malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlü olduğunu, bu durumda tüketicinin bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, ayıpsız misli ile değişim, ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahip olduğu ve satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğu, imalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente ve ithalatçının ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmış olup Bu nedenlerden dolayı satın alınan malın ayıplı mal kapsamında değerlendirilebileceği için tüketicinin talebinin kabulü gerekmektedir. .

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürünün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları