Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

16 Haziran 2011 Perşembe

uğurcan togay

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 28.04.2011
Şikayet eden : Uğurcan TOGAY
Şikayet edilen :Gold Computer Mağazacılık Bilg. Sistemleri
Şikayet konusu : Acer Marka Laptop
Şikayet tarihi : 30.03.2011
Talep : Ödenilen Bedelin İadesi
Miktar : 1480,00 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde; 20.09.2010 tarihinde satın aldığı ürünün arızalanmasından dolayı 10.01.2011 tarihinde servise gönderilmesi için mağazaya teslim ettiğini, kendinse olumlu bir cevap gelmediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 30.03.2011 tarih ve 3627 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma tarafından verilen savunmada özetle; tüketicinin şikayetinde haksız olduğunu, ürünün arızalanması nedeniyle servise gönderildiğini, arızaların servis tarafından giderildiğini, fakat tüketicinin defalarca aranmasına ve , kendisine e-mail gönderilmesine rağmen tüketicinin gelip ürünü teslim almadığını, tüketicinin bilinçli olarak 30 iş gününü geçirmek amacıyla ürünü teslim almadığını, ürünün şu anda onarılmış halde müvekkil şirkette olduğunu belirtip tüketicinin talebinin reddini talep etmektedir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden; 10.01.2011 tarihinde arızası nedeniyle yetkili servis teslim edilen cihazın, 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 6. maddesi ile 30 işgünü olarak belirlenen azami tamir süresi içerisinde onarılıp geldiği, 05.02.2011 tarihinde tüketiciye e-mail ile gelip ürününü almasının iletildiği fakat tüketicinin ürününü firmadan almadığı anlaşılmıştır.
Aynı yönetmeliğin 14. madde ve fıkralarında, tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin bu taleplerini reddedemeyeceği, tüketicinin bu talebine karşı satıcı, bayii acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır.
30 işgünü içerisinde cihazın servisten geldiği, fakat tüketiciye bildirilmesine rağmen tüketicinin ürünü servisten almadığı anlaşıldığından 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13/3. maddesi gereği tüketici talebinin reddi gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, tüketici talebinin reddine, kararın taraflara tebliğine karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları