Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Haziran 2011 Cuma

hilviye sayar

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.



Karar Tarihi: 26.05.2011
Şikayet eden : Hilviye Sayar
Şikayet Edilen : Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.
Şikayet konusu : Gözegir Marka Çizme.
Şikayet tarihi : 04.05.2011
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 129,90 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 14.11.2010 tarihinde satın aldığı ürünün taban açılması ve deri soyulması gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak red edildiğini bu nedenle bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 04.05.2011 tarih ve 4826 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında; açılmalar şikayeti ile 26/02/2011 tarihinde firmasına gönderildiğini, firma ürünün tadilatını yaptığı ürünün 10/03/2011 tarihinde tüketiciye teslim edildiğini, ürünün ayıplı olup olmadığının bilirkişi tarafından incelenmesini, taraflarınca ayıplı mal olarak kabul edilmeyen ürün hakkında tüketicinin şikayetinin reddine, karar verilmesini talep ettiklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, çizmenin iki tekinin yan kısmında açılma, deri aşınması problemleri tespit edilmiştir. Açılmaların tadilatı yapılmış olan çizmenin açılma nedeni kullanılan yapıştırıcının mukavemetinin zayıf olmasından, yan kısımlarındaki aşınmaları, soyulmaların nedeni ise çizme giyildiği zaman yan kısımlara doğru derinin katlandığı ve o kısımda yoğunlaştığı ve katlanan kısımlarında zamanla aşınıp deformasyona uğradığı görülmektedir. Çizmede tasarım hatası ve malzeme hatası görülmektedir. Bu nedenlerden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Çizmede üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır. şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları