Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Haziran 2011 Cuma

osman zirek

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır
.



Karar Tarihi: 12.05.2011
Şikayet eden : Osman ZİREK

Şikayet edilen : Elektromekanik İş Büro Mak.Promosyonel Aksesuar San ve Tic.Ltd.Şti.


Şikayet konusu : Nokia Marka Telefon

Şikayet tarihi : 13.04.2011

Talep : Bedel iadesi

Miktar : 1.656,00 TL

Olayın Özeti : Tüketici dilekçesinde, 25.06.2010 tarihinde satın alınan cihazın arızası nedeniyle 4 kez servise vermesine rağmen arızanın devam etmesi nedeniyle mağdur olduğunu belirterek, bedel iadesini talep etmektedir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : 13.04.2011 tarih ve 4097 sayılı yazı ile satıcı firmadan savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; yeterli sayıda servis formu olmadığı, yetkili servis üründe arıza tespit edilemediği, problemin telefonun özelliğinden kaynaklandığı, bilirkişi incelemesi yapılmasını istediklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe: Şikayet dilekçesi ve ekli teknik servis formlarının incelenmesinden, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla 05.01.2011, 18/01/2011, 21/02/2010 ve 23/03/2011 tarihlerinde cihazın bir yıl içerisinde aynı arızayı (donma,kilitlenme) ikiden fazla tekrarladığı ve 05.01.2011, 21/02/2011 ve 18/01/2011 tarihinde güncel yazılım yüklendiği, 21/02/2011 tarihinde parça değişimi yapıldığı, bu arızaların cihazdan yararlanamamayı sürekli kıldığı anlaşılmıştır.

4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 13. Maddesine dayanılarak hazırlanan ve 14.06.2003 tarih, 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a bendinde; “Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması” durumlarında, tüketicinin malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebileceği, satıcının, tüketicinin talebini reddedemeyeceği ve tüketicinin talebine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçının müteselsilen sorumlu olduğu hükme bağlanmıştır. Belirtilen nedenlerle; Tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulüne, ürünün yenisi ile değiştirilmesine, değişimi mümkün değil ise ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları