Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Haziran 2011 Cuma

mubin coşkun

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.



Karar Tarihi: 23.06.2011
Şikayet eden : Mubin COŞKUN
Şikayet edilen : Jeanslab Özlenir Giyim Sanayi ve Tic.A.Ş.
Şikayet konusu : G-Star Marka Mont
Şikayet tarihi : 30.05.2011
Talep : Bedel iadesi
Miktar : 309,00 TL


Olayın Özeti
:Tüketici dilekçesinde; 28.01.2011 tarihinde satın alınan ürünün yaka, cep, üst cep gibi yerlerde renk solması nedeniyle mağazaya başvurduğunu fakat ret cevabı aldığını, bu nedenle bedel iadesini istediğini belirtmiştir.

Şikâyet edilenin savunmasının özeti : Firmadan 10.05.2011 tarih ve 5012 sayılı yazı ile savunma istenilmiştir. Firma savunmasında; söz konusu üründe kendilerinden kaynaklanan herhangi bir ayıp, defo olmadığını, tüketicinin ürünü beğenerek aldığını ve üründeki deformasyonun kullanımdan kaynaklı olduğunu, tüketicinin ürünü yıkama talimatına aykırı yıkadığını, bu nedenlerle tüketici talebinde haksız olduğunu, talebin reddine karar verilmesini istediklerini bildirmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu, tüketicinin şikayeti olan, montun yaka ve üst ceplerinin kenar kısımlarında renkte solma problemi tespit edilmiştir. Montun yaka ve üst ceplerinin kenar kısımlarında görülen renk solmalarının nedeni: yaka ve cep kenarlarında kullanılan kumaşın yıkama ve renk(ısı, ışık, ter) haslıklarının düşük olmasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Montta üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları