Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

17 Haziran 2011 Cuma

çiğdem karabey

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.



Karar Tarihi: 12.05.2011
Şikayet eden : Çiğdem Karabey
Şikayet Edilen : Yeni koza Tekstil A.Ş.
Şikayet konusu : Adidas Marka Ayakkabı.
Şikayet tarihi : 05.04.2011
Talep : Bedel İadesi
Miktar : 111,99 TL

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, 03.03.2011 tarihinde satın aldığı ürünün birkaç giyim sonucunda kötü koku yaptığı gerekçesiyle firmaya müracaat ettiğini, ancak red edildiğini bu nedenle bedel iadesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti : 05.04.2011 tarih ve 3734 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma savunmasında; ürünün uzmanlar tarafından incelendiği, yapılan inceleme sonucunda sorunun üretim aşaması veya kullanılan malzemeden kaynaklanmadığı ve meteryal kusur bulunmadığı, üründeki koku problemi ayağın uzun süre ayakkabıda kalmasından, giyilen çorabın değiştirilmemesinden veya ayak sağlığı ile ilgili problemden kaynaklandığı, bunun tüketici kanununa göre kusur olmadığı, tüketicinin kişisel sebeplerinden kaynaklanan problem olduğunu belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Uyuşmazlık konusu malın incelenmesi için Mersin Üniversitesinden Fatma Yelda GEZİCİOĞLU bilirkişi olarak görevlendirilmiştir. Bilirkişi inceleme sonucunu; “Söz konusu üründe yapılan inceleme sonucu tüketicinin şikayeti olan ayakkabının koku yapma problemi tespit edilmiştir. Ayakkabının koku yapma probleminin nedeni; ayakkabının tabanında ve iç astarlarında kullanılan kumaşın sentetik elyaftan yapılmasından ve hava geçirgenliğini sağlayamamasından kaynaklanmaktadır. Bu nedenden dolayı üründe üretim hatası söz konusudur. Ayakkabıda üretim hatasına rastlanmıştır. Sorun tüketicinin kullanım hatasından kaynaklanmamaktadır.” şeklinde rapor etmiştir.

Bilirkişi raporundan şikayete konu üründe üretim hatasına rastlandığı anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerle 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesi gereği şikayete konu ürünün ayıplı mal olarak kabul edileceğinden tüketici talebinin kabulü gerekmektedir.

Karar : Yukarıda açıklanan nedenlerle, ürün ayıplı mal kapsamına girdiğinden tüketici talebinin kabulüne, ürün için ödenen bedelin firma tarafından tüketiciye, tüketicinin de malı satıcıya iadesine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları