Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Haziran 2011 Cuma

metin göktürk

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 23.06.2011
Şikayet eden : Metin GÖKTÜRK
Şikayet Edilen : Meski Gen. Müd.
Şikayet konusu : Su Sayacı
Şikayet tarihi : 26.05.2011
Talep : Malın Değiştirilmesi / Hizmetin Yeniden Görülmesi
Miktar : -

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, işyerindeki su sayacının görevli memurun kontrolü esnasında 107,43 TL fatura çıkardığını, sayacın bozuk olduğunu görevli memurun fark ettiğini ve bunu faturaya yazdığını, meşki genel müdürlüğüne dilekçe ile başvuruda bulunduğunu fakat dilekçesine cevap verilmediğini belirtmiştir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 26.05.2011 tarih ve 5512 sayılı yazımızla Meski’den konuya ilişkin savunma istenilmiş, Meski tarafından verilen savunmada; Metin GÖKTÜRK adına kayıtlı 201754/01 nolu aboneliğe 2010/10. Dönem, 99-99=32 m3 107,43 –TL olarak tahakkuk eden faturasına, 26/14/2011 tarih ve 2115 sayılı dilekçe ile itiraz ettiğini, abonenin dilekçesine istinaden yapılan incelemelerde, 201754/01 nolu aboneliğe, 2010/10 dönem faturasının ilk okuma tarihi, 23/08/2010 son okuma tarihi, 99-99=32 m3 olarak 2 aylık sayaç bozuk olduğundan dolayı, bozuk programdan tahakkuk ettiğini, ancak söz konusu abonelikte kullanılan geriye dönük su tüketimi ve yeni takılan sayaçtaki su tüketimi ortalamalarına göre 2010/10. Dönme bozuktan tahakkuk eden faturanın hatalı olduğunun tespit edildiğini, faturanın düzeltimi için aboneliğe, 2 aylık ortalama su tüketimi olarak hesaplanan 2ay*5 m3=10 m3 37.00 TL tutarı kurma ödemesi durumunda 2010/10. Dönem su faturasının iptal edileceğini belirtmiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden, tüketicinin şikayeti olan su sayacının işyerinde kullanıldığı tüketicinin dilekçesinden anlaşılmaktadır. 4822 sayılı kanun ile değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 3. maddesi e) bendinde “Tüketici; Bir mal veya hizmeti ticari veya mesleki olmayan amaçlarla edinen, kullanan veya yararlanan gerçek ya da tüzel kişiyi ifade eder” şeklinde tanımlanmıştır. Yine aynı kanunun 22.maddesine dayanılarak hazırlanan ve 01.08.2003 tarih ve 25186 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliğinde; Hakem Heyetlerinin Kuruluş ve Görev Alanını belirleyen 5. maddesinde “Tüketiciler ile satıcı ve sağlayıcılar arasında çıkan uyuşmazlıkları çözümlemek…amacıyla hakem heyetleri kurulur.” hükmü düzenlenmiştir. Bundan dolayı şikayete konu su sayacının mesleki amaçla edinilip, kullanıldığı, şikayetçinin tüketici tanımına uymadığı ve uyuşmazlık konusunun hakem heyetinin görev alanına girmediği anlaşılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin görevsizlik yönünden reddine, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları