Yenişehir TSHH, Sanayii Ve Ticaret Bakanlığı'nın "Geleneksel Tüketici Ödülleri - 2009" Adayı

24 Haziran 2011 Cuma

ziya taner kaplan

YENİŞEHİR KAYMAKAMLIĞI
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kararıdır.


Karar Tarihi: 23.06.2011
Şikayet eden : Ziya Taner KAPLAN
Şikayet Edilen : Doğan İletişim Elektronik Servis Hiz. Ve Yayıncılık A.Ş.
Şikayet konusu : ADSL Hizmeti
Şikayet tarihi : 27.04.2011
Talep : Sözleşmeden Dönme
Miktar :

Olayın Özeti :Tüketici dilekçesinde, Smile Adsl ile 29.03.2010 tarihli sözleşme ile aboneliğinin başladığını, sözleşmenin 3.7.nci maddesine istinaden kotanın yükseltilmesini talep ettiğini, sözlü olarak kabul etmeyeceklerinin bildirildiğini, tek taraflı olarak hazırladıkları sözleşmeye aykırı demesine rağmen talebinin kabul edilmediğini belirtip, kendi sözleşmesini tanımayan bir kuruluşa güvenemediğini bu nedenle sözleşmesinin fesh edilmesini talep etmektedir.

Şikayet edilenin savunmasının özeti: 27.04.2011 tarih ve 4529 sayılı yazımızla firmadan konuya ilişkin savunma istenilmiş, firma tarafından savunma verilmemiştir.

İnceleme ve Gerekçe : Dilekçe ve eklerinin incelenmesinden, tüketicinin 29/03/2010 tarihinde sözleşmesinin başladığı, 05.04.2011 tarihinde yazılı olarak kota yükseltme talebinde bulunduğu, firmanın kotayı yükseltme talebini kabul etmesine rağmen çalışmaların devam ettiğini belirtip işlemi gerçekleştirmediği görülmüştür. Ancak tüketiciyle firma arasında yapılan sözleşmenin 3.7 maddesinde “…müşteri hizmetlerini arayarak talep etmiş olduğu hizmetlere ilişkin ekte belirtilmiş olan tarife (üst tarifeye geçerek) erişim ve ürün tercihleri ile ödeme yöntemini değiştirebilir. Değişiklik, bir fatura döneminde bir kez talep edilebilir ve başvuru tarihinden itibaren 72 saat içinde gerçekleştirilir.” İfadesinin yer almasına rağmen şikayet edilen firmanın tarife değişikliğini 72 saat içerisinde gerçekleştirmediği anlaşılmıştır. Belirtilen nedenlerden dolayı firmanın sözleşmeye aykırı hareket ettiği ve firma tarafından yapılan işlemin 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4/A Maddesi gereği ayıplı hizmet olarak değerlendirilebileceğinden tüketicinin talebi olan sözleşmenin feshedilmesi gerektiği kanaatine varılmıştır.

Karar :Yukarıda açıklanan nedenlerle tüketicinin talebinin kabulüne, tüketici ve firma arasında imzalanmış olana sözleşmenin şikayet tarihi olan 27.04.2011 tarihinden itibaren iptal edilmesine ve geçersiz sayılmasına, kararın taraflara tebliğini müteakip 15 günlük yasal süre içinde Tüketici Mahkemesine yapacağı itiraz hakkı saklı kalmak kaydıyla karar verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Kararların Arşivi

Dailymotion Videoları